رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر صمت: سامانه جامع تجارت ۸۰ درصد پیشرفت دارد

23:17 - 04 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۹۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سید رضا فاطمی امین گفت: سامانه جامع تجارت ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

- در گفتگو با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص تکمیل سامانه تجارت و اتصال گمرک به آن گفت: این سامانه یکی از بزرگترین ودمهمترین طرح‌های دولت الکترونیک است و رئیس جمهور از همان روز‌های اول تشکیل دولت سیزدهم بر اجرای با دقت و با کیفیت این طرح تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت دارد افزود: برای تکمیل این طرح باید ۷۰ اقدام انجام گیرد و ان شاءالله تا پایان سال این سامانه تکمیل خواهد شد.

وزیر صمت گفت: یکی از بخش‌هایی که باید در این سامانه تکمیل شود گمرک است و ۱۴ اقدام از این ۷۰ اقدام، مربوط به آن می‌شود.

فاطمی امین اظهار داشت: اکنون ۳۰ نستگاه به سامانه جامع تجارت متصل شده اند و تمام بانک‌ها هم در حال اتصال هستند؛ نمی‌توان گفت دستگاهی به این سامانه متصل نیست، اما اقدامات تکمیلی
لازم است.

وی ادامه داد: روزانه ۵ میلیون درخواست از سوی تولید کنندگان، تجار و بازرگانان به این سامانه وارد می‌شوند، روزانه ۶۰۰ هزار استعلام از بیرون وزارت صمت و ۸۰۰ هزار استعلام هم از داخل وزارت صمت در قالب این سامانه صورت می‌پذیرد.

فاطمی امین بیان کرد: این پروژه نمونه بارز و پیشرفته حکمرانی خواهد بود و تحول گسترده‌ای را در بهبود محیط کسب و کار، شفافیت، ارایه خدمات به فعالان اقتصادی و اعمال حاکمیت ایجاد می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه «سامانه همتا» برای موبایل از جمله کارکرد‌های سامانه جامع تجارت است، اضافه کرد: قبلا حدود ۹۰ درصد موبایل، قاچاق بود، اما اکنون اینگونه نیست و در طول سه سال ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی برای دولت ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌های کارت بازرگانی در قالب این سامانه رفع می‌شود و دخالت انسانی کاهش می‌یابد که نویدبخش اقتصاد پویا در اوایل سال آینده خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *