ظرفیت مصلحان فرصتی کم نظیر برای حل و فصل پرونده‌های قضایی است

12:42 - 06 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۱۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: نقش مصلحان و معتمدین در پیشگیری و ختم تخاصمات و منازعات، ضمن کاهش مطلوب هزینه‌های سیاسی و اجتماعی، گاهی اوقات خیلی مؤثرتر و کارسازتر از صدور احکام قضایی است که می‌تواند بستر ساز آرامش و امنیت در جامعه شود.

- آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان آبدانان با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، معاونین و مسئولین قضایی دادگستری استان، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اداری و جمعی از بزرگان و مصلحین شهرستان آبدانان برگزار شد.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان ایلام در سخنانی اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم در جامعه را از مهم‌ترین وظایف خطیر و رسالت بزرگ دستگاه قضایی در نقاط دور و نزدیک کشور عنوان کرد و گفت: ظرفیت مصلحان فرصتی کم نظیر برای حل و فصل پرونده‌های قضایی است.

دهقانی خاطرنشان کرد: پاسخگویی شفاف، حضور مستمر بین مردم، دلسوزی و صداقت از مهم‌ترین تکالیف همه مدیران اجرایی و قضات و مسئولین دستگاه قضایی است.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و خوش خلقی قضات و کارکنان محاکم حوزه‌های قضایی استان ایلام با مراجعین افزود: خدمت صادقانه، حفظ کرامت انسانی، مراعات قانون و تحکیم امنیت پایدار فردی و اجتماعی از اولویت‌های کاری دادگستری استان ایلام و دیگر نهاد‌های مسئول در همه مناطق و شهرستان هاست.

رئیس کل دادگستری استان ایلام استفاده از ظرفیت مهم معتمدین را یک ضرورت و فرصت مغتنم شمرد و گفت: نقش مصلحان و معتمدین در پیشگیری و ختم تخاصمات و منازعات، ضمن کاهش مطلوب هزینه‌های سیاسی و اجتماعی، گاهی اوقات خیلی مؤثرتر و کارسازتر از صدور احکام قضایی است که می‌تواند بستر ساز آرامش و امنیت در جامعه شود.

دهقانی همچنین با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت نام و یاد شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی یادآور شد: نهاد بسیج یک مفهوم گسترده و شیرین است که همچون یک مکتب سازنده، زمینه اقتدار ملی را مهیا و عشق و ایثار و سازندگی را در جامعه فراگیر کرده است.

وی به اهمیت بزرگداشت اولین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام اشاره کرد و گفت: امروز نام و آوازه بلند جمهوری اسلامی ایران در جهان مدیون فداکاری شهدا و جانفشانی بسیجیان و آزادگان و جانبازان عزیز این مرز و بوم است.

در پایان این نشست ضمن تقدیر از زحمات پنج ساله علیرضا طهماسبی، عارف رشنودی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان آبدانان معرفی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *