فرهنگ بسیج به یک قشر خاص اختصاص ندارد

11:01 - 06 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۱۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ، تفکر و مکتب است که به یک قشر خاص اختصاص ندارد، گفت: اگر می‌خواهیم در کار‌ها موفق باشیم، باید فرهنگ و روحیه بسیجی را پاسداری و حفظ کنیم.
- نشست «بصیرت افزایی» به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ، تفکر و مکتب است که به یک قشر خاص اختصاص ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ویژگی‌های بسیجی بودن گفت: کسی می‌تواند ادعا کند که بسیجی است که مجاهد فی سبیل‌الله باشد؛ یعنی از جان، مال، آبروی خود به خاطر اسلام و ارزش‌های والای اسلامی بگذرد. فرهنگ بسیجی اگر در هر قشری از جامعه حاکم شود، آن قشر از بلایا مصونیت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در کار‌ها موفق باشیم، باید فرهنگ و روحیه بسیجی را پاسداری و حفظ کنیم.

خدائیان با تأکید بر اینکه با روحیه و فرهنگ بسیجی می‌توان بر مشکلات کشور غلبه کرد، خاطرنشان کرد: بسیج صرفا یک نیروی نظامی نیست بلکه نهادی است چند بعدی که به فراخور نیاز جامعه نقش آفرینی می‌کند. زمانی لازم بود نیرو‌های بسیجی سلاح به دست گرفته و بجنگند که در دوران دفاع مقدس شاهد افتخارآفرینی اقشار مختلف مردم در قالب نیروی بسیج مردمی بودیم و زمانی لازم است که واکسیناسیون را بر عهده بگیرند یا در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی اقدام کنند. در هر عرصه‌ای بسیج حضور پیدا کند، موفق عمل می‌کند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *