بازیکن‌سالاری در هندبال به پایان می‌رسد؟

0:01 - 07 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۲۴۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
هندبال ایران در طول سالیان گذشته همواره با معضل بازیکن‌سالاری روبرو بوده است.
- مانوئل فرناندز، سرمربی تیم ملی هندبال ایران در نشست خبری خود که هفته گذشته برگزار شد از انصراف ۳ هندبالیست از بازی برای تیم ملی خبر داد. سعید برخورداری، علیرضا موسوی و سعید حیدری راد ۳ بازیکنی هستند که هر یک بنا به دلایلی عنوان کردند که حاضر نیستند در تیم ملی هندبال بازی کنند.
 
اینکه دلایلی آنها تا چه حد موجه است بحث دیگری است؛ اما معضلی که هندبال ایران در طول سال‌های گذشته همیشه با آن درگیر بوده معضل بازیکن‌سالاری است؛ معضلی که باعث شد هندبال ایران نتواند در طول سال‌های گذشته رنگ آرامش به خود ببیند و در هر تورنمنتی که تیم ملی در آن شرکت می‌کرد اتفاقاتی رخ می‌داد که مصداق بازیکن‌سالاری بود.

فرناندز در نشست خبری خود تلویحا عنوان کرد تا زمانی که وی سرمربی تیم ملی هندبال است این ۳ بازیکن جایی در ترکیب تیم ملی نخواهند داشت. این تصمیم می‌تواند یک تصمیم درست محسوب شود؛ به شرط اینکه فرناندز در نهایت تحت برخی فشار‌ها مجبور نشود تصمیم خود را تغییر دهد.

در تیم ملی هندبال بانوان هم شبیه این اتفاقات در حال رخ دادن بود و فشار‌های زیادی به خاطر خط خوردن برخی بازیکنان به وجود آمد. فشار‌هایی که البته حواشی زیادی هم در پی داشت. با این حال برای اینکه ریشه بازیکن‌سالاری در تیم‌های ملی هندبال خشکانده شود باید در وهله اول این اجازه را به کادر فنی داد که بازیکنان مدنظرش را با اختیار تام انتخاب کند. ضمن اینکه بازیکنانی که به هر نحو در کار تیم ملی اخلال ایجاد می‌کنند دیگر شانس ملی‌پوش شدن نداشته باشند.

ترس از ستاره‌ها، یکی از موانعی بوده که باعث شد در سال‌های گذشته برای مقابله با بازیکن‌سالاری عزم جدی وجود نداشته باشد؛ اما هندبال ایران با وجود همین ستاره‌های پرمدعا هم راه با جایی نبرد. باید دید فدراسیون هندبال تا چه حد در مقابله با بازیکن‌سالاری عزم جدی دارد. در صورتی که این فدراسیون در این مسیر موفق باشد هندبال ایران است که از آن سود خواهد برد؛ در غیر اینصورت باید شاهد ادامه ناکامی‌ها در میادین بین‌المللی بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *