توقف خشونت علیه زنان و کودکان منوط به توقف خشونت علیه مردان

4:55 - 07 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۳۲۰
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: زمانی می‌توان خشونت علیه زنان و کودکان را متوقف کرد که خشونت علیه مردان نیز متوقف شود، مردی که آرامش و امنیت شغلی داشته باشد، دعوا نخواهد کرد.

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه شخصی که خشونت دارد بیمار نیست، به میزان گفت: او از کودکی آموخته است زور بگوید، چراکه به او زورگویی شده است و در ادارات و جامعه نیز باید با زور مطالبه‌گر حق خود باشد.

وی با بیان اینکه میزان درگیری‌ها در خانواده‌ها افزایش یافته است، عنوان کرد: زندگی‌ها سخت شده، درآمد‌ها کمتر از میزان تامین مخارج زندگی بوده، از این رو مشاجره میان افراد یک خانواده نیز افزایش یافته است.


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با تاکید براینکه خشونت افزایش نداشته است، گفت: افراد با فریاد زدن جلوی سوالات بعدی که قرار است از آنان شود را می‌گیرند؛ این درگیری‌ها به سبب بیماری و قرنطینه کرونا افزایش نیافته است، بلکه دستیابی به حق و حقوق‌ها سخت‌تر شده است، از این رو مردم خشونت را به ابزاری برای رسیدن به خواسته‌هایشان تبدیل کرده‌اند.

اقلیما خشونت پس ازعصبانیت را خطرناک برشمرد و اظهار کرد: زمانی می‌توان خشونت علیه زنان و کودکان را متوقف کرد که خشونت علیه مردان نیز متوقف شود، مردی که آرامش و امنیت شغلی داشته باشد، دعوا نخواهد کرد.

وی افزود: زمانی که شخص باید دو شیفت کار کند و از خانواده دور است، نمی‌تواند با حجم وسیعی از خستگی ذهن خود را متمرکز کند و منطق او کاهش می‌یابد، از این رو به اجبار دست به خشونت می‌زند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه تا زمانی که علت این امر رفع نشود و زیرساخت‌ها فراهم نشود، نمی‌توان مقابل این آسیب اجتماعی را گرفت، گفت: زمانی که تورم ۶۵ درصد و افزایش حقوق ۱۵ درصد است، فرد نسبت به گذشته حدود ۴۰ درصد فقیرتر شده است، از این رو نمی‌توان انتظار داشت افراد عصبانی نباشند؛ تنها در صورتی که آرامش داشته باشیم، می‌توانیم به دیگران نیز آرامش دهیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *