وجود لوازم یدکی انواع خودرو به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در انبارهای اموال تملیکی سمنان/ نماینده قوه قضاییه: تصمیم گیری سریع درباره این موضوع در دستور کار قرار گیرد

17:47 - 06 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۳۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نماینده رئیس قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی گفت: در اموال تملیکی استان سمنان، یک کالای قابل توجهی شامل لوازم یدکی انواع خودرو وجود داشت که ارزش کالا قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

قاسم رسولی فاضل در گفت‌وگو با میزان با اشاره به سفر نمایندگان قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی به سمنان و بازدید از انبارها، گفت: در جریان این سفر، جلساتی با کارکنان اموال تملیکی استان سمنان و و مدیر کل گمرک برگزار شد و موضوعاتی پیرامون کالا‌های متروکه و انطباق اعلام این کالا‌ها طبق زمان‌بندی قانونی به سازمان اموال تملیکی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت فهرستی از کالا‌های متروکه به نمایندگان قوه قضاییه تحویل گردید.

وی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی استان سمنان دارای دو انبار بدون قفسه‌بندی بود، تصریح کرد: اموال تملیکی استان سمنان در سال ۹۶ یا ۹۷ راه‌اندازی شده و کالا‌های موجود درانبار‌ها عموماً مربوط به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هست. 

نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: با توجه به حجم زیادی از لاستیک‌های نگهداری شده در انبارها، با مدیر تعزیرات استان سمنان تماس حاصل گردید و قرار شد ظرف یک هفته نسبت به تعیین تکلیف لاستیک‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: یک ساعت بعد مدیر تعزیرات استان سمنان موضوع را بررسی و اعلام کرد از سه پرونده موجود در این زمینه، برای دو پرونده‌ رای صادر شده است. در یکی از این پرونده‌ها سازمان اموال تملیکی ملزم به فروش لاستیک‌ها بود و در رابطه با یک پرونده دیگر هم کالا به ظن قاچاق، دستور استرداد داشت.

رسولی فاضل تاکید کرد: در این بازدید متوجه شدیم اگر سازمان اموال تملیکی استان سمنان در ماه جاری، در مزایده، دوره حراج، دوره امحای کالا همت به خرج دهد حداقل یک سوم از این کالا‌ها از انبار خارج و تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از کالا‌ها لوازم آرایشی و بهداشتی و سریع‌الفساد بودند که دستور امحا داشتند و با امحای آن‌ها بسیاری از کالا‌ها از انبار خارج می‌شود.

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی یادآور شد: در اموال تملیکی استان سمنان، یک کالای قابل توجهی شامل لوازم یدکی انواع خودرو وجود داشت که ارزش کالا قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد؛ بر این اساس تصمیم گیری سریع درباره این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه رای صادر شده  و این کالاها قاچاق است، لذا سازمان اموال تملیکی استان سمنان ملزم به فروش کالا است ضمن آنکه در بازار نیز، نیاز شدیدی نسبت به لوازم یدکی انواع خودرو وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر سازمان اموال تملیکی سمنان نسبت به تعیین تکلیف وضعیت کالا‌ها در انبار‌های خود بی‌توجهی کند بدون شک به سرانجام سایر انبار‌های کشور مبتلا خواهد شد، به گونه‌ای که در آینده شاهد حجم بالا، بی‌نظمی و تراکم کالا و آشفتگی و در هم ریختگی تراکم انبار خواهد بود.

رسولی فاضل بین داشت: مدیر اموال تملیکی استان سمنان تاکید کرد که در ماه جاری با حضور در مزایده، کالا‌ها را به فروش بگذارد و در حراج حضوری نیز شرکت کند ضمن آنکه اعلام کردند بخش قابل توجهی از کالا‌ها را نیز امحا خواهند کرد.

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی گفت: در همین راستان نشستی با رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزار شد و موارد نیز منعکس گردید و تأکید کردیم که هم از انبار‌ها بازدید داشته باشند و هم نماینده‌ای برای پیگیری امور در جهت تعیین تکلیف کالا‌ها و جلوگیری از کم‌ارزش شدن آن‌ها یا فاسد شدن کالا‌ها تعیین کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *