بازدید ۳ ساعته سرپرست بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی از انبار‌های گمرک و اموال تملیکی ارومیه

17:30 - 08 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۹۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی ضمن بازدید سه ساعته از انبار‌های گمرک و اموال تملیکی ارومیه گفت: رسوب برخی کالا‌ها به دلیل ناتوانی و ناآگاهی دستگاه‌های متقاضی توقیف کالا، در فروش آن‌ها بوده‌است.
به‌دنبال دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اعمال نظارت مضاعف به منظور تسریع در تعیین تکلیف کالا‌های متروک و رسوبی در انبار‌های گمرکات و اموال تملیکی، سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان‌غربی در بازدید سه ساعته با حضور ناظر گمرکات این استان و مدیریت اموال تملیکی و سایر دستگاه‌های مربوطه علل و عوامل رسوب کالا‌ها در انبار‌های مذکور را بررسی کرد.

سجاد ده‌ده‌جانی، سرپرست بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید گفت: رسوب برخی کالا‌ها به دلیل ناتوانی و ناآگاهی دستگاه‌های متقاضی توقیف کالا، در فروش آن‌ها بوده‌است؛ به‌طوری که بعد از توقیف کالا‌ها دستگاه‌های متقاضی بر نحوه فروش و اجرای تشریفات قانونی آن ناآشنا بودند.

وی همچنین گفت: برخی کالا‌های متروکه بهداشتی و درمانی نیز به‌دلیل عدم پاسخگویی به موقع از سوی مراجع ذی‌صلاح مبنی بر امحاء یا قابل مصرف بودن کالا‌ها در انبار‌ها باقی مانده است.

ده‌ده جانی تصریح کرد: برخی دیگر از کالا‌ها به دلیل طرح آن‌ها در مراجع قضایی در انتظار صدور رای هستند و برخی دیگر به دلیل قیمت‌گذاری بالای کالا‌ها از سوی کارشناسان رسمی در انبار‌ها باقی مانده‌اند به‌طوری که علی‌رغم چندین مرتبه برگزاری مزایده، اما مورد اقبال مزایده‌گران واقع نشده و کالا‌ها همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *