اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق

23:47 - 09 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۳۱۸
کمیسیون مستقل انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را با تاکید بر تغییر ۵ کرسی نسبت به نتایج اعلامی اولیه اعلام کرد.
- کمیسیون مستقل انتخابات عراق روز سه‌شنبه ۹ آذرماه نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات پارلمانی را اعلام کرد که تغییر چندانی در آن به نسبت نتایج اولیه ایجاد نشده است.
 
کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد تعداد واجدان شرایط رای دهی در عراق ۲۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۶۸ نفر و آمار رای دهندگان ۹ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۶۰۱ نفر بوده است. بنابر این اعلام، نسبت مشارکت شهروندان عراقی در انتخابات ۴۴ درصد ارزیابی شده است.
 
تعداد آرای صحیح ۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۶۱۲ رای (۹۲ درصد آرا) و تعداد آرای باطله نیز ۷۲۱ هزار و ۹۷۹ رای بوده است که ۸ درصد رای ها را تشکیل می دهد.
 
این کمیسیون تاکید کرد که نتایج بعد از بررسی همه شکایت ها و اعتراضات اعلام شده است اما دادگاه فدرال عراق باید تایید نهایی آن را انجام دهد.
 
بنا بر اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق، در نتیجه بررسی شکایت های انتخاباتی ۵ کرسی پارلمان در بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره تغییر کرده است.
 
جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی اکثریت را به دست آورده و پس از آن ائتلاف «تقدم» با ۳۷ کرسی و سپس ائتلاف «الدوله القانون» با ۳۳ کرسی قرار دارند و میزان مشارکت نیز ۴۴ درصد بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *