دستگاه هوشمند ورود به سامانه ثنا در ندامتگاه تهران بزرگ راه اندازی شد

17:36 - 10 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۵۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به منظور دسترسی آسان زندانیان به پرونده قضایی برای اولین بار در کشور دستگاه هوشمند ورود به سامانه ثنا در ندامتگاه تهران بزرگ راه اندازی گردید.

- به منظور دسترسی آسان زندانیان به پرونده قضایی برای اولین بار در کشور دستگاه هوشمند ورود به سامانه ثنا در ندامتگاه تهران بزرگ راه اندازی گردید.

علی رستمی مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به موضوع هوشمندسازی زندان‌های استان تهران اظهار داشت: در این طرح که با همکاری و اقدام معاونت فن آوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و اداره کل زندان‌های استان تهران امروز به بهره برداری رسیده، زندانیان می‌توانند با ورود به سامانه ثنا از آخرین وضعیت قضایی و ابلاغ خود مطلع شوند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران ادامه داد: زندانیان از طریق دفتر خدمات قضایی نیز می‌توانند فوریت لایحه، اعتراض یا درخواست‌های خود را به مراجع قضایی ارسال نمایند.

وی همچنین گفت: زندان‌های استان تهران پایلوت آغاز این طرح است و زندان‌های دیگر استان‌ها نیز از این دستگاه بهره‌مند خواهند شد.

رستمی بیان داشت: دادرسی الکترونیک نیز در زندان‌های استان برقرار است و ملاقات آنلاین زندانیان با خانواده‌ها از اقدامات دیگری است که در حوزه هوشمندسازی زندان‌ها در دست بررسی است و از این طریق خانواده‌ها در هر نقطه از استان یا کشور با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی می‌توانند با صرفه جویی در وقت و هزینه به راحتی از طریق فضای مجازی با زندانی مورد نظرشان ملاقات کنند.

سرپرست معاونت فناوری دادگستری استان تهران نیز در مراسم آغاز به کار سیستم هوشمند اطلاع رسانی زندانیان گفت: با همکاری مشترک معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و اداره کل زندان‌های استان تهران این طرح که از یک سال قبل مراحل مطالعاتی و اجرای آن آغاز گردیده بود، دستگاه هوشمند وارد عرصه زندان‌ها شد.

محسن مقدس تاکید کرد: این دستگاه موجب کاهش هزینه و نیروی انسانی و دسترسی آسان و برخط زندانی به آخرین اطلاعات پرونده اش می‌گردد.

وی افزود: به زودی این دستگاه‌ها در مجتمع‌های قضایی نیز نصب و راه اندازی می‌شود تا ضمن حضور کمتر مراجعین به شعبات، خدمات رسانی بهتری انجام گردد.

مقدس اظهار امیدواری کرد با ادامه طرح هوشمندسازی دستگاه‌های دیگر نیز که در مرحله برنامه ریزی و اجرا هستند به حوزه زندان‌ها وارد شده، بسیاری از امور قضایی در کمترین زمان ممکن انجام شود که به کاهش جمعیت کیفری کمک شایانی خواهد نمود.

بنا به این خبر، دستگاه هوشمند ورود به سامانه ثنا از ظهر امروز در ندامتگاه تهران بزرگ توسط مددجویان به بهره برداری رسید.


برچسب ها: زندان هوشمندسازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *