اقناع عقلی دانشجویان به واکسیناسیون به جای اجبار

2:47 - 13 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۷۲۱
رئیس دانشگاه خوارزمی، گفت:در حال حاضر با توجه به سیاست‌های موجود بنا داریم الزام به واکسیناسیون را به شکلی با اقناع عقلی همراه نماییم چرا که اجبار نیز چالش‌های خود را خواهد داشت.
عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در مورد از سر گیری آموزش حضوری در این دانشگاه گفت:در دانشگاه خوارزمی برای آموزش حضوری تقویم و برنامه‌ای آماده شده است که منعطف است.

وی ادامه داد:درحال حاضر کلاس‌های دوره دکتری از ابتدای آذر ماه به صورت حضوری برگزار شده است، و برخی از رشته گرایش‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد که در آن آمار دانشجویان محدود بوده است و با تشخیص دانشکده نیاز به آموزش حضوری وجود داشته است آموزش حضوری را ارائه می‌دهیم.

حبیبی گفت:همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد برخی از رشته گرایش‌هایی که نیاز به اسکان ندارند و تمامی دانشجویان آن بومی هستند کلاس‌های آن‌ها نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.


وی گفت: در نهایت اینکه به طور کلی با توجه به رشته و گرایش، استعداد و آمادگی دانشکده در مورد برگزاری حضوری کلاس‌ها و همچنین جلب موافقت آموزش دانشگاه  موضوع آموزش حضوری متفاوت خواهد بود.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت:اما به طور کلی با توجه به اینکه عمده آموزش‌ها در این دانشگاه به صورت مجازی بوده است امتحانات نیز در آن‌ها به صورت غیر حضوری انجام خواهد گرفت.

وی در مورد پوشش واکسیناسیون دانشجویان در این دانشگاه گفت: تمامی دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند واکسینه شده اند و آن دسته از دانشجویانی که برای برخی از دروس عملی به شکلی محدود در دانشگاه حاضر می‌شوند نیز در حدود ۹۰ درصد از آن‌ها واکسن دریافت کرده اند، توصیه ما به دانشجویان باقی مانده نیز این است که اگر قرار باشد به آموزش حضوری بازگردند برای سلامت خود و سایرین باید واکسینه شده باشند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا آموزش حضوری در این دانشگاه صرفا با کارت واکسیناسیون امکان پذیر است یا خیر گفت: در حال حاضر با توجه به سیاست‌های موجود بنا داریم این الزام را به شکلی با اقناع عقلی همراه نماییم چرا که اجبار نیز چالش‌های خود را خواهد داشت.

رییس دانشگاه خوارزمی گفت:رعایت پروتکل‌ها با امکانات موجود امکان برگزاری آموزش حضوری را برای همه دانشجویان به ارمغان خواهد آورد، معضلاتی، چون تامین اسکان وتامین کلاس‌ها و فضا‌های اموزشی ویژه مقاطعی که جمعیتی نزدیک به ۴۰ نفر دارند میسر نیست چرا که دراین مقاطع ما باید برای رعایت فاصلعه گذاری ۲ متر مساحت مکان‌ها را سه برابر کنیم که چنین امکاناتی نداریم.

در صورتی که شرایط بهبود یابد و و دستورالعمل‌های ابلاغی نیز محدود شوند می‌توانیم بدون محدودیت‌ها و یا محدودیت‌های کمتری آموزش حضوری را برای دانشجویان داشته باشیم.

حبیبی در پایان گفت:تحصیل در شرایط ایمن برای ما در اولویت است، از این رو از ترم آینده نیز به تناسب ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی، آموزش حضوری در دانشگاه از سرگرفته خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *