نکاتی برای مراقبت از خودرو در هوای سرد

0:50 - 12 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۷۳۳
نکاتی که با رعایت آن می‌توانید از خودرو خود در زمستان به خوبی نگهداری کنید را در ادامه بخوانید.

- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا ماشین خود را برای فصل زمستانی آماده کنید. زمستانی کردن ماشین می‌تواند زمان و هزینه زیادی را صرف کند، بنابراین با این چک لیست زمستانی برای وسایل نقلیه، از قبل برنامه ریزی کنید.

آج لاستیک خود را بررسی کنید: هنگامی که ماشین خود را برای زمستان آماده می‌کنید، حتما تایر‌های خود را از نظر سایش آج بررسی کنید و در هر تعویض روغن آن‌ها را بچرخانید. همان طور که میدانید، حجم باد داخل تایر با تغییر فصل کم و زیاد می‌شود. برای این‌کـه باد تایر‌های خودرو همیشه در وضع مناسبی قرار داشته باشد، باید تنظیم باد خودرو رابه صورت دوره‌ای انجام دهید.

تعمیرکاران خودرو توصیه می کنند باد لاستیک‌ها را باید همیشه چک کرد و در زمستان باید باد بیشتری داشته باشند، فشار هوای پایین در لاستیک‌ها می‌تواند به طور بالقوه در جاده‌های زمستانی خطرناک باشد.

ماشین خود را نزد مکانیک ببرید تا باد لاستیک را چک کند و در صورت لزوم لاستیک‌های شما را پر کند. اگر اطلاعات قبلی در مورد بررسی فشار باد لاستیک دارید، می‌توانید به راحتی خودتان این کار را با پمپ باد لاستیک رایگان انجام دهید.

روغن و ضدیخ خود را عوض کنید. تعمیر و نگهداری منظم وسیله نقلیه فقط می‌تواند به جلوگیری از هر گونه مشکل ماشین در طول ماه‌های رانندگی در زمستان کمک کند. بخاری خود را تعمیر کنید، درایو‌های کوتاه زمانی که شما گرمایی در ماشین ندارید، خیلی سنگین نیست، اما در نظر بگیرید که اگر برای مدت طولانی در ماشین خود گیر بیفتید چه اتفاقی می‌افتد.

داشتن یک بخاری کارآمد می‌تواند به جلوگیری از ناراحتی روزانه کمک کند، اما همچنین می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه عالی باشد.

باتری خودرو را نیز باید بررسی کنید. ظرفیت باتری وسیله نقلیه در هوای سرد کاهش می‌یابد. مطمئن شوید که ماشین برای زمستان آماده است و از یک متخصص بخواهید که مایعات و کابل‌های باتری را بررسی کند.

 


برچسب ها: زمستان خودرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *