دولت حق بیمه سهم کارگران ساختمانی را پرداخت کند/ قطع بیمه کارگران ساختمانی نگران‌کننده است

13:51 - 12 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۸۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ساوه و زرندیه گفت: مقداری بی‌توجهی از سوی دولت و مسئولین به بیمه کارگران ساختمانی موجب شده است که این حق مسلم آنان نادیده گرفته شود.
داود میرزایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مشکلات و قطع شدن بیمه کارگران ساختمانی، گفت: کارگران ساختمانی مظلوم‌ترین و شریف‌ترین قشر جامعه کارگری در کشور ما هستند و واقعیت این است که این کارگران ۶ الی ۷ ماه از سال را به دلیل شرایط جوی در فصل سرد سال بیکار می‌مانند.

 

وی بابیان این‌که در حال حاضر نیز کارگران ساختمانی به دلیل رکود در بخش مسکن و کاهش ساخت‌وساز عملاً بیکار هستند افزود: اگر در این شرایط بد معیشتی کارگران و وضعیت بحرانی که افزایش قیمت‌های بی‌رویه قدرت خرید آنان را به حداقل ممکن رسانده این قشر زحمتکش و کم برخوردار از کمترین حمایت اجتماعی یعنی بیمه تأمین اجتماعی نیز برخوردار نباشد، در آینده شاهد مشکلات بیشتر کارگران و خانواده هایشان در بحث درمان و... خواهیم بود.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم نظارت بر بیمه کارگران ساختمانی اشخاصی که کارگر نبوده اند با سوءاستفاده از  بیمه این کارگران، موجب ایجاد اختلال یا قطع بیمه کارگران ساختمانی شده‌اند.

 

میرزایی با اشاره به این مورد که مقداری بی‌توجهی از سوی دولت و مسئولین به بیمه کارگران ساختمانی موجب شده که این حق مسلم آنان نادیده گرفته شود، تأکید کرد: انتظار می‌رود با تجدیدنظر وتو جه بیشتر به این مورد بیمه تأمین اجتماعی این کارگران درست شود، زیرا قطع بیمه این کارگران در شرایط کنونی نگران‌کننده است.

 

این فعال جامعه کارگری گفت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با وصول حق بیمه سهم کارگران ساختمانی که قرار بود از سوی دولت برای بیمه شدن کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی را به‌زودی حل کنند.

 

وی در پایان اظهار کرد: متأسفانه خیلی از سازمان‌ها میهمان ناخوانده سازمان تأمین اجتماعی شده‌اند درصورتی‌که سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است و دولت نباید مهمان ناخوانده سر سفره آنان بیاورد و سفره کارگران را از این‌که هست کوچک‌تر کند.

 

کارگران ساختمانی بیمه دائمی می شوند

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در خصوص دائمی شدن بیمه کارگران ساختمانی، به خبرنگار میزان گفته بود یک شور از طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، و شور دوم هم هفته قبل در کمیسیون اجتماعی مطرح شد، و ان شاءالله ۱ الی ۲ هفته دیگر در این کمیسیون تصویب و به صحن مجلس می‌رود، که اگر این طرح تصویب شود، یک بار برای همیشه و ظرف یک سال و نیم کل کارگران ساختمانی کشور بیمه خواهد شد.

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *