اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی جاده‌های استان مازندران در آینده نزدیک

12:28 - 12 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۸۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح جاده فیروزکوه با قائم شهر و کنارگذر قائم شهر در شش ماه آینده، تصریح کرد: همچنین برای ساخت پل جدید در منطقه پل سفید نیز امیدواریم بتوانیم در سه سال آینده بحث احداث این پل جدید را هم به اتمام برسانیم.
خیرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، خیراله خادمی در بازدید از محور‌ها و پروژه‌های زیرساختی جاده‌های استان مازندران، گفت: پروژه‌های بسیار بزرگی در بخش آزادراهی و بزرگراهی برای اتصال مازندران به مرکز کشور و همچنین به‌عنوان جاده‌های ارتباطی این استان به سایر استان‌ها در حال اجرا است.

تهران-فیروزکوه-قائم شهر-ساری اولین بزرگراه اتصال مرکز استان مازندران به تهران

وی با بیان اینکه پروژه بزرگراه تهران-فیروزکوه-قائم شهر-ساری اولین بزرگراه اتصال مرکز استان مازندران به تهران به‌شمار می‌رود، توضیح داد: سرتاسر این بزرگراه به صورت چهار خطه اجرا شده است و زیر ترافیک قرار دارد.

خادمی با اشاره به وجود گلوگاه ترافیکی در دو نقطه این بزرگراه، گفت: یکی از این گلوگاه‌های ترافیکی در منطقه پل سفید قرار دارد که برای رفع آن باید پل جدیدی ساخته شود.

معان وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گلوگاه ترافیکی دوم در این بزرگراه را در انتهای محور یعنی قائم شهر بیان کرد و افزود: در قائم شهر یک تقاطع غیر هم‌سطح در حال اجرا داریم تا بتوانیم تمام این محور را به صورت سرتاسر چهار خطه و با ترافیکی روان داشته باشیم.

معان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح جاده فیروزکوه با قائم شهر و کنارگذر قائم شهر به اسم شهید مهدوی در شش ماه آینده، تصریح کرد: همچنین برای ساخت پل جدید در منطقه پل سفید نیز پیمانکار انتخاب شده است و امیدواریم بتوانیم در سه سال آینده بحث احداث این پل جدید را هم به اتمام برسانیم.

خادمی با بیان اینکه علاوه‌بر این موارد، در این منطقه به تقاطع‌های غیر هم‌سطح یا دوربرگردان‌ها نیز نیاز است، اظهار داشت: در این راستا از تمام مسیر همراه با نمایندگان مجلس بازدید و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

برنامه‌ریزی برای تسریع عملیات چهار کیلومتر باقی‌مانده محور ساری به تاکان

وی درباره محور ساری به تاکان به‌عنوان برقرار کننده اتصال شهر ساری به استان مازندران و سمنان نیز توضیح داد: قسمت اول ورودی به شهر مازندران به نام محدوده ساری به تاکان ترافیک بسیار سنگینی دارد که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

خادمی با بیان اینکه عملیات چهار خطی کردن این محور با دیواره‌های ضخیم حائل به طول ۲۱ کیلومتر در شرایطی بسیار سخت در حال اجراست، گفت: چهار کیلومتر از محور ساری به تاکان باقی مانده است که برنامه‌ریزی برای تسریع عملیات اجرایی و استفاده از سایر منابع مانند ماده ۵۶ بانک‌ها انجام شد.

وی اظهار امیدواری کرد که عملیات اجرایی این محور نیز تسریع بیابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در بازدید از کنارگذر ساری نیز اظهار داشت: تقاطع جویباری به صورت پل غیر هم‌سطح به طول یک‌هزار و ۳۰۰ متر در حال اجراست که عملیاتی بسیار پیچیده و پرهزینه‌ای به‌شمار می‌رود؛ امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با اعتبارات بیشتری تسریع این عملیات را شاهد باشیم.

برنامه‌ریزی برای تسریع انتخاب سرمایه‌گذار آزادراه کنار گذر جنوبی شهر ساری

خادمی همچنین در جلسه با استاندار مازندران، درباره مباحث مختلف زیرساختی استان از جمله موضوع آزادراه تهران-شمال و موضوعات و موارد اجرایی آن تبادل نظر کرد و گفت: آزادراه کنار گذر جنوبی شهر ساری یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان است که به طول ۴۴ کیلومتر در برنامه کاری ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه باید از طریق سرمایه‌گذار احداث شود، افزود: برنامه‌ریزی برای شروع عملیات اجرایی آن و جلسات مورد نیاز برای تسریع انتخاب سرمایه‌گذار برای شروع عملیات اجرایی انجام شد.

خادمی همچنین با بیان اینکه آزادراه رامسر به سمت چالوس و کنارگذر‌های بابل، نور، رویان و فریدون کنار و مسیر هراز مورد بررسی قرار گرفت، اعلام کرد: پیشنهاد دادیم باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود، محور هراز را که کوتاه‌ترین مسیر اتصال تهران به مازندران به شمار می‌رود از طریق تهاتر مدنظر با قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام دهیم.

۳۱ کیلومتر باقی‌مانده از محور هراز باید چهار خطه شود

معان وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه فقط ۳۱ کیلومتر از طول محور باقی مانده است و بقیه محور به صورت چهار خطه استفاده می‌شود، تصریح کرد: در این ۳۱ کیلومتر عملیات بسیار سنگین احداث پل‌ها باید انجام شود که امیدواریم بتوانیم با پیشنهاداتی ارائه شده و توافقاتی که با قرارگاه انجام خواهیم داد، عملیات اجرایی را در ۱۴۰۱ تسریع بدهیم.

به‌گفته وی باقی‌مانده عملیات چهار خطه کردن این ۳۱ کیلومتر یکی از چالش‌های استان محسوب می‌شود که باید عملیات اجرای آن را سرعت بدهیم.

خادمی با اظهار امیدواری از اینکه بتوان تصمیمات و اقدامات خوبی برای تسریع در عملیات پروژه‌های زیرساختی در حال اجرای استان مازندران داشت، گفت: در خصوص کنارگذر‌های استان مازندران مثل بابل، تقاطع کنارگذر آمل، فریدون کنار، نور و همچنین در مرکز استان اتمام کنارگذر ساری و بخش‌هایی از باقی‌مانده کنارگذر نوشهر در برنامه ما برای سرعت بخشی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر این کنارگذر‌ها احداث شده‌اند، گفت: بیشتر تقاطع‌های غیر هم‌سطح طرفین یا برخی از تقاطع‌های وسط باقی مانده‌اند که در استان در حال انجام عملیات اجرایی هستند.

خامی با اظهار اینکه به دلیل نیاز به تملک اراضی سنگین و وضعیت خاص اعتباری که در طرح سراسری نوار ساحلی شمال کشور وجود دارد، به کندی پیش می‌رود، تصریح کرد: بنا شد اقدام به اولویت‌بندی تقاطع‌های غیر هم‌سطح و تقاطع‌های وسط باقی‌مانده کنیم؛ همچنین استاندار نیز قول مساعد برای تامین مصالح و کمک به تملک اراضی در برخی از نقاط داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *