دفاع عجیب مجیدی از عملکرد ضعیف مهاجمان خارجی استقلال/ ژستد و یامگا ۶۱۲ دقیقه در حسرت گل!

11:49 - 15 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۵۶۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عملکرد ضعیف مهاجمان خارجی استقلال به محلی برای انتقاد هواداران تبدیل شده است.

- عملکرد ضعیف مهاجمان خارجی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر حالا به سوژه نخست رسانه‌های خبری تبدیل شده است، اما سرمربی استقلال همچنان حامی سرسخت رودی ژستد و کوین یامگا به شمار می‌رود. فرهاد مجیدی که زمان زیادی برای انتخاب این دو بازیکن صرف کرد، در دفاع از عملکرد آن‌ها تنها یک جمله را به کار می‌برد که آن‌ها جزو بهترین بازیکنان تیم من هستند، اما آمار عملکردی این دو بازیکن نشان می‌دهد برخلاف تعریف و تمجید‌های مجیدی این دو بازیکن از آمادگی لازم برخوردار نیستند!

البته یامگا به نسبت ژستد عملکرد بهتری داشته است و با به ثمر رساندن سه گل تا حدودی در معرض انتقاد کمتری قرار دارد، اما شرایط برای ژستد به هیچ وجه مساعد نیست بلکه بسیاری از منتقدان بر این باورند وی از فاکتور‌های یک مهاجم گلزن خوب برخوردار نیست.

یامگا در جریان حضور ۵۴۰ دقیقه‌ای خود برای استقلال تاکنون سه بار برای استقلال گلزنی کرده است که دو گل در جریان بازی و یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است، اما ۲۹۸ دقیقه از آخرین گل وی برای آبی‌ها می‌گذرد، اما هیچ خبری از گلزنی او برای استقلال مجیدی نیست!

توقع می‌رفت رودی ژستد در جریان چهار بازی اخیر که برای استقلال به میدان رفته است، نشانه‌های از یک مهاجم تمام عیار از خود بروز دهد، اما برخلاف تصور وی هیچ عملکرد تاثیرگذاری و قابل دفاعی روی دروازه حریفان خلق نکرد تا در کانون انتقاد‌ات قرار گیرد.

اعتراض‌ها به عملکرد ژستد، زمانی اوج گرفت که کادر فنی استقلال او را به عنوان جانشین شیخ دیاباته معرفی کردند، اما ژستد هیچ شباهتی به شیخ ندارد. او در طول حضور ۳۱۴ دقیقه‌ای خود برای استقلال در هفته‌های اخیر حتی یک بار هم چارچوب دروازه حریفان را با خطر جدی رو به نکرده است تا مشخص شود چارچوب شناس خوبی نیست، اما با این وجود مجیدی ترجیح می‌دهد ژستد را با وجود ناکامی در امر گلزنی در ترکیب ثابت تیمش در زمین نگه دارد تا ارسلان مطهری به عنوان یک نیمکت نشین محض از بیرون شاهد بازی تیمش باشد.

نکته بحث برانگیز این بود که برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از این داشت مجیدی در دربی پایتخت به جای ژستد به مطهری فرصت بازی می‌دهد تا او شانس خود را برای بازگشایی دروازه حریف سنتی استقلال آزمایش کند، اما نه تنها مهاجم مورد علاقه خود را کنار نگذاشت بلکه تا دقیقه ۸۹ او را در زمین نگه داشت تا شاید پای رودی به گلزنی باز شود، اما ریسک مجیدی جواب نداد تا مهاجم استقلالی‌ها همچنان در حسرت گلزنی باقی بماند و یکی از گلزنان فصل پشت خط قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *