صیامی: برای بازی‌های آسیایی از مربیان خارجی استفاده نمی‌کنیم/ بدهی مالیاتی فدراسیون دوومیدانی بیشتر از ۳ میلیارد بود

10:54 - 15 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۵۹۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از سال ۹۱ تا ۹۵ و در ادامه ۹۵ تا ۹۸ اظهارنامه مالیاتی پر نشده بود و باعث شد بدهی مالیاتی فدراسیون دوومیدانی به بیشتر از ۳ میلیارد تومان برسد.
هاشم صیامی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برگزاری لیگ صحرانوردی اظهار داشت: برگزاری لیگ صحرانوردی در ادامه سیاست‌های ما برای برندسازی دوومیدانی و توجه به همه ماده‌های این رشته بود. از طرف دیگر هدف از برگزاری لیگ صحرانوردی این بود که ورزشکاران بتوانند درآمدی از این لیگ کسب کنند. امیدوارم در دوره‌های بعدی شاهد حضور باشگاه‌های بیشتری در لیگ صحرانوردی باشیم.

وی افزود: ما پیش از این جام امام رضا (ع) را در ورزشگاهی برگزار کردیم که برای رقابت‌های دوومیدانی بالاترین استاندارد‌ها را داراست؛ اما در طول سالیان گذشته از این ورزشگاه استفاده نشده بود. پس از آن هم مسابقات اراک برگزار شد که این مسابقات هم شرایط خیلی خوبی داشت.

رئیس فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: در مسابقات استقامت و نیمه استقامت همیشه وضعیت مناسبی داشتیم و  دوومیدانی‌کارانی همچون مرادی، سجادی و جلودارزاده توانستند در آسیا مدال‌آوری کنند. به همین خاطر برگزاری لیگ صحرانوردی برای ما اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا و پلیمر خلیج فارس اراک را داریم و امیدوارم تعداد این باشگاه‌ها بیشتر هم شوند.

صیامی درباره مشکل مالیاتی فدراسیون دوومیدانی گفت: بدهی مالیاتی فدراسیون، شرایط را برای ما بسیار سخت کرد. از سال ۹۱ تا ۹۵ و در ادامه ۹۵ تا ۹۸ اظهارنامه مالیاتی پر نشده بود و باعث شد بدهی مالیاتی فدراسیون دوومیدانی به بیشتر از ۳ میلیارد تومان برسد. متاسفانه حساب‌های فدراسیون مسدود شد و در ادامه بخشی از این بدهی را از حساب برداشت کردند و مابقی را هم به صورت چک پرداخت کردیم.

وی در مورد اساسنامه جدید فدراسیون‌ها که انتقاد‌های زیادی به آن شده، تصریح کرد: اساسنامه جدید قابل تجدیدنظر است و با توجه به اینکه فدراسیون‌ها متولی ورزش قهرمانی هستند امیدوارم مشکل چینش مجامع استانی حل شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه آیا سیاست این فدراسیون همچنان اعزام ورزشکاران به خارج از کشور و جذب مربیان خارجی است، اظهار داشت: در این مدت که ریاست فدراسیون دوومیدانی را بر عهده گرفتم تلاش کردم ارتباط نزدیکی با ورزشکاران و مربیان ایجاد کنم. درِ اتاق من به روی همه آنها باز است و به همین خاطر وقتی با این افراد با صادقت برخورد می‌کنیم و شرایط فدراسیون را برایشان توضیح می‌دهیم آنها هم این شرایط را درک می‌کنند.

صیامی افزود: در حال حاضر تعدادی از ورزشکاران ما برای برگزاری اردو به ترکیه رفته‌اند؛ اما مبلغی که برای این دوومیدانی‌کاران در نظر گرفتیم معادل هزینه‌ای است که باید برای اردوی داخلی آنها پرداخت می‌شد. حدادی و تفتیان در ایران تمرینات خود را دنبال می‌کنند و قرار است فرزانه فصیحی با کمک اسپانسرش به صربستان برود. به نظر من ما مربیان بسیار خوبی داریم. البته در بعضی مواد ضعف‌هایی وجود دارد؛ اما باید خودمان به دنبال ارتقای دانش مربیان داخلی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای رقابت‌هایی همچون المپیک می‌توان با مربیان داخلی به موفقیت رسید، عنوان کرد: برای ورزشکارانی که بتوانند در مسابقات قاره‌ای و همینطور بازی‌های آسیایی صاحب مدال شوند و شانس کسب مدال المپیک داشته باشند مربیان تراز اول خارجی جذب خواهیم کرد. البته فعلا برای رقابت‌های بازی‌های آسیایی و همینطور قهرمانی آسیا از مربیان داخلی استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا این فدراسیون از فرزانه فصیحی هم حمایت می‌کند، اظهار داشت: ما با فصیحی و هیچ کدام از دوومیدانی‌کاران مشکلی نداریم. همه آنها مثل فرزندان من هستند؛ اما ما چارچوبی داریم که کمیته فنی آن را تعیین کرده و من نمی‌توانم سلیقه‌ای عمل کنم. کمیته فنی است که می‌گوید برای ورزشکاران چگونه هزینه شود.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *