ولایتی: کشور‌های منطقه باید با هم متحد باشند

11:12 - 15 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۵۹۴
دسته بندی: سیاست
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ولایتی ضمن تشریح و تحلیل مسایل منطقه گفت: کشور‌های منطقه باید با هم متحد باشند و برای توسعه همکاری‌ها گام بردارند و با احترام متقابل گام‌های جدی تری را در این زمینه عملیاتی کنند.
- علی اکبر ولایتی با طلعت بیک مصدق اف رییس شورای امنیت ملی قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در این دیدار ضمن خوش آمدگویی، بر توسعه روابط همه جانبه با کشور قرقیزستان تاکید کرد و با توجه به اشتراکات فراوان بین دو کشور گفت: ما و شما هر چند مرز مشترک نداریم، اما در یک منطقه قرار داریم. مانند همسایه هستیم و مشترکات فراوان فرهنگی، دو ملت را به یکدیگر نزدیک کرده است.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ما باید از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که بر اساس اشتراکات دو ملت است استفاده و آنان را تقویت کنیم. و خوشبختانه این مسیر بسیار هموار و در اختیار قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری‌های همه جانبه است.

ولایتی ضمن تشریح و تحلیل مسایل منطقه هم پرداخت و تاکید کرد: کشور‌های منطقه باید با هم متحد باشند و در جهت توسعه همکاری‌ها گام بردارند و با احترام متقابل گام‌های جدی تری را در این زمینه عملیاتی نمایند.

«طلعت بیک مصدق اف» هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، ولایتی را یک سیاستمدار، دیپلمات برجسته و یک تاریخ زنده خطاب کرد و گفت: من با دیپلمات‌های زیادی دیدار داشته‌ام، ولی شما دارای جایگاه ویژه‌ای هستید و ما همیشه از تجربیات با ارزش شما استفاده می‌کنیم و حقیقتا یک تاریخ گویا و ستونی برای ایران و منطقه هستید.
 
در بخش دیگری از این دیدار در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *