آمار بالای واکسیناسیون با سامانه‌های متعدد و متمرکز ممکن شده است

2:49 - 16 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۶۴۰
سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت‌:واکسیناسیون در میان کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه‌ها به دلیل وجود سامانه‌های متمرکز و پایگاه‌های واکسیناسیون ۱۰ درصد نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور بالا‌تر است.
همایون رستگارزاده سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی درگفت‌وگو با میزان، گفت: واکسیناسیون (دو دز) در میان کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بیش از ۸۰ درصد است که این میزان نسبت به سایر دانشگاه‌ها به دلیل وجود سامانه‌های متمرکز و پایگاه‌های واکسیناسیون ۱۰ درصد نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور بالا‌تر است.

 
وی ادامه داد: تمام دانشجویان ما در کل کشور تحت پوشش سامانه‌ای آموزشی هستند تحت عنوان آموزشیار، ارتباط ما با دانشجویان به طور مستمراز طریق این سامانه با یک سیاست یکنواخت از طرف سازمان مرکزی اتفاق می‌افتد.

رستگار زاده گفت: انتقال این سیاست‌ها به تمامی دانشجویان و کارکنان در این سامانه‌ها محقق شده است، همچنین با برگزاری کلاس‌های مجازی در سامانه‌های دان و وادانا برای دانشجویان علوم پزشکی و سایر دانشجویان نیز در راستای تحقق اهداف ما در راستای انجام واکسیناسیون  پیام ها در این حوزه ،آموزش و معرفی مراکزواکسیناسیون و نظر سنجی و دریافت آمار دقیق در پرسشنامه‌های تهیه شده با این محتوا و مضمون که واکسینه و یا مبتلا شده اید؟ چه نوع واکسنی دریافت کرده اید ؟ کمک شایانی را برای بدست آوردن اطلاعات جامع کرده است.

رستگارزاده گفت:کرونا یک تهدید جدی بود که به فرصت‌هایی نیز در سایه این چالش رسیدیم که از فرصت‌ها و راهکار‌های مقابله با آن بهترین استفاده را کردیم. سامانه‌های متمرکز هدایت فعالیت‌ها و برقراری ارتباطات مساله مهمی بود که تا قبل از آن ظرفیتش مغفول مانده بود، چرا که این تجربه وجود نداشت که این سامانه‌ها و قابلیت‌های فضای مجازی چه میزان می‌تواند اثر گذار باشد.
 

وی گفت: سامانه متمرکز پیامکی دانشگاه و همچنین سامانه ساجد و مهمتر از آن سامانه پژهشیار از دیگر سامانه‌هایی بود که درآن تمام کسانی که می‌خواهند فارغ التحصیل شوند زا آن استفاده می‌کنند برای رصد واکسیناسیون و ترغیب دانشجویانمان به آن از این سامانه نیز به فراخور استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد:عامل دیگر موفقیت دانشگاه آزاد استفاده از شبکه متمرکز واکسیناسیون که شامل ۶۴۰ لاین تزریق در کل کشور و ۱۱۰ مرکز واکسیناسیون بود که تماما توسط کارکنان و دانشجویان این دانشگاه این خدمات را با تعصب به دانشگاه آزاد و با تکریم مراجعه کنندگان انجام داده اند.

رستگار زاده اضافه کرد:ما با این فعالیت‌های متمرکز به مدد سامانه‌ها در یک شبکه قوی با مساعدت فوق العاده ریاست دانشگاه توانستیم بدون اجبار دانشجویان را به انجام واکسیناسیون ترغیب و هدایت کنیم و همچنین ابهامات موجود را نیز بر طرف کنیم که این اتفاق در یک شبکه خانوادگی و با پیوستگی بالا امکان پذیر است.

وی در پایان گفت:اگر چه که این کار برای ما هزینه‌های زیادی داشت و ما بدون اینکه از ابتدا مسئولیتی در این باره داشته باشیم به شکل داوطلبانه وارد شده و در راستای نگاه جهادی و مسئولیت اجتماعی خود برای قطع زنجیره این بیماری سایر افراد مراجعه کننده را نیز واکسینه کردیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *