مرگ صدها نفر از بومیان در زندان‌های استرالیا

17:33 - 15 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۷۵۵
سرویس حقوقی ملی بومیان استرالیا آمار مرگ و میر بومیان را در زندان‎های استرالیا منتشر کرده است.

- نزدیک به ۵۰۰ نفر از بومیان و جزیره نشینان مجمع الجزایر تورس در استرالیا در طول ۳۰ سال، از زمانی که یک کمیسیون، گزارشی را با هدف جلوگیری از مرگ بومیان در سیستم قضایی این کشور ارائه کرده است، در بازداشتگاه‌های استرالیا جان باخته‎اند.

به گزارش «گاردین»، سرویس حقوقی ملی بومیان استرالیا به تازگی این آمار را منتشر کرده و می‎گوید که «این آمار فراتر از دلخراش است.»

آخرین آمار مؤسسه جرم‌شناسی استرالیا نشان می‌دهد که از پایان فعالیت کمیسیون سال ۱۹۹۱ تا ۳۰ ژوئن امسال، ۴۸۹ مورد مرگ و میر در میان بومیانی که در بازداشت بودند، ثبت شده است.

گروه خدمات حقوقی ملی بومیان و جزیره‌نشینان مجمع الجزایر تورس، می‌گوید از آن زمان تاکنون، ۱۱ مورد دیگر، از جمله ۴ مورد در ۵ هفته گذشته، جان خود را از دست داده اند.

«جیمی مک‌کوناچی»، مدیر اجرایی گروه خدمات حقوقی ملی بومیان و جزیره‌نشینان مجمع الجزایر تورس، می‎گوید «از دست دادن ۵۰۰ نفر از افرادمان در بازداشت از زمانی که کمیسیون سلطنتی توصیه‌های خود را در بیش از ۳۰ سال پیش صادر کرد، بسیار دلخراش است.»

به گفته وی، مردم بومی به دلیل شکست در اجرای توصیه‌های حیاتی کمیسیون سلطنتی همچنان جان خود را از دست خواهند داد.

در سال ۲۰۱۸، گاردین استرالیا پایگاه داده Deaths Inside را برای ردیابی همه مرگ‌های شناخته شده بومیان در بازداشتگاه‌ها ایجاد کرد، زیرا یافتن اطلاعات در زمان واقعی بسیار سخت بود.

«گاردین» آخرین بار آن را در ماه آوریل و در سی اُمین سالگرد کمیسیون سلطنتی به روز کرد؛ از زمان آن به‌روزرسانی، حداقل ۱۱ بومی دیگر جان خود را در بازداشتگاه‌ها از دست داده‌اند.

در سال ۱۹۹۱، کمیسیون سلطنتی به این نتیجه رسید که احتمال مرگ بومیان در بازداشتگاه بیشتر از افراد غیربومی نیست، اما احتمال دستگیری و زندانی شدن آن‌ها بسیار بیشتر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *