رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فقط ۴ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است/ پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تا پایان هفته

10:12 - 17 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۰۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۹۶ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده و درصد کمی باقی مانده که به زودی پرداخت می‌شود.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: به طور کلی ۹۶ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و احتمالا تا پایان هفته نیز بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت شود.

وی بیان کرد: فقط ۴ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است که با پرداختی احتمالی تا پایان این هفته بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: ارزش برگ سبز چای خریداری شده ۷۶۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۷۳۰ میلیارد تومان از هزینه چای خریداری شده پرداخت شده است و با پرداختی ۱۰ هزار میلیارد تومانی تا پایان هفته، رقم کمی از مطالبات چایکاران باقی می‌ماند.

جهانساز با اشاره به روند صعودی تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته گفت:امسال با وجود خشکسالی‌ها روند تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته رشد ۳ درصدی داشته است.

وی در خصوص روند پرداخت تسهیلات به چایکاران اظهار کرد: برای هر هکتار ۳ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد به چایکاران پرداخت می‌شود.

استان‌های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد در این میان ۹۰ درصد باغات چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *