ثبات اقتصادی در کشور ایجاد اشتغال مولد را ممکن می‌کند

10:04 - 17 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۱۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
یک کارشناس حوزه کسب‌وکار، گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام برای توسعهٔ فعالیت کسب‌وکارهای رسمی و ایجاد اشتغال مولد ثبات در عرصه اقتصادی و سیاسی در کشور است.
حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکار حذف مشاغل کاذب و ایجاد اشتغال مولد در کشور، گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام برای توسعهٔ فعالیت کسب‌وکارهای رسمی و ایجاد اشتغال مولد ثبات در عرصه اقتصادی و سیاسی در کشور است و تا این اتفاق نیافتد زمینه لازم برای ایجاد فعالیت و توسعه کسب‌وکارهای رسمی فراهم نخواهد شد.

این کارشناس حوزه کسب‌وکار افزود: به‌عنوان‌مثال بی‌ثباتی و نوسان در نرخ ارز که اخیراً نیز شاهد آن هستیم به صورت خودکار زمینه مساعد برای ایجاد کسب‌وکارهای غیرقانونی و کاذب در کشور را ایجاد می‌کند.

این فعال اقتصادی بابیان این‌که رشد دلالی و واسطه‌گری متناسب با شرایطی است که بی‌ثباتی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور شکل بگیرد، افزود: بنابراین یکی از راهکارهایی که می‌تواند اقدامی مثبت برای توسعه و تمایل به فعالیت‌های رسمی و حذف مشاغل کاذب در کشور باشد همین ثبات فضای سیاسی و اقتصادی در کشور است.

حاج اسماعیلی در پایان یا اشاره به این که ایجاد ثبات در عرصه‌های اقتصادی درخواست همه کارآفرینان و تولیدکنندگان از دولت است افزود: به دلیل اینکه بی‌ثباتی اقتصادی می‌تواند مخرب باشد و این موضوع موجب می‌شود تا همچنان شرایط نامناسبی بر  فضای اقتصادی کشور حکم‌فرمایی کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *