گزارش «واشنگتن پست» از پرونده‌ اعدام افراد بی گناه در آمریکا

11:51 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۹۴۳
واشنگتن پست در گزارشی می‎گوید که شمار اعدام افراد بی گناه در آمریکا افزایش یافته است.

- ایالت اوکلاهاما آمریکا، «بادی استوفر» ۷۹ ساله را اعدام کرد که از زمان محکومیت به قتل در سال ۱۹۸۵ عنوان می‌کرد که بی گناه است؛ این آخرین اعدامی بود که برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود.

به گزارش «واشنگتن پست»، این اعدام پس از توقف اعدام «جولیوس جونز» در ماه گذشته صورت گرفت، که یکی از بارزترین پرونده‌های افراد بی گناه در آمریکا بود.

اعدام «استوفر» همچنین نخستین اعدام پس از یک سری اعدام‌های ناموفق در اوکلاهاما بود، که در آن «کلایتون لاکت»، ۴۳ دقیقه در حال مرگ درازکشیده بود و «جان گرانت»، که در اکتبر کشته شد، در زمان مرگ فریاد می‌زد و تشنج کرد.

سوابق اوکلاهاما در مورد اعدام‌ها حتی هیئت عفو و آزادی مشروط این ایالت را بر آن داشت تا به توقف اجرای حکم «استوفر»، رای بدهد.

کاملاً واضح بود که او اتهامی را که به خاطر آن اعدام شده، مرتکب نشده بود؛ او حتی نام مردی را ارائه کرد که دقیقاً می‌داند چه اتفاقی افتاده است.

وی چندی پیش گفته بود «من دوست دارم تا زمانی که هنوز زنده هستم بتوانم بی گناهی خود را ثابت کنم اما فقط امیدوارم که حقیقت آشکار شود، حتی پس از مرگم.»

پرونده «استوفر» نمونه‌ای از بسیاری از مواردی است که در سیستم عدالت کیفری آمریکا به اشتباه بررسی شده؛ به خصوص در مورد مجازات اعدام.

تصور کنید به ازای هر ۱۰ هواپیما که از زمین بلند می‌شوند، یک هواپیما سقوط می‌کند؛ این سابقه کار آمریکا در مورد مجازات اعدام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *