نماز جمعه تهران به‌امامت حاج علی‌اکبری اقامه می‌شود

14:28 - 25 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۲۲۸
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران ۲۶ آذرماه در مصلی امام‌خمینی (ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اقامه خواهد شد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه، حجت الاسلام علی نوری با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: به همین منظور در نمازجمعه این هفته تهران از صحبت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از روضه‌خوانی و ذکر توسل مداح اهل بیت حاج مهدی سماواتی نیز بهره‌مند می‌شویم. همچنین موکب پذیرایی ویژه عزاداران توسط بانیان فاطمیه تدارک دیده شده و گروه‌های مدح‌خوانی و مرثیه‌خوانی بین راهی نیز در محوطه نمازجمعه تهران در مصلی امام خمینی (ره) حضور دارند.

 نوری در ادامه گفت: نمازگزاران می‌توانند برای حضور در نمازجمعه از درب شمالی مصلی (ایستگاه مترو مصلی)، از درب جنوبی خیابان شهید بهشتی (ایستگاه مترو شهید بهشتی) و درب شرقی خیابان قنبرزاده تردد کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عنوان کرد: در نمازجمعه این هفته تهران میزبان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خواهیم بود و حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر در بخش شرقی مصلی به فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکیلاتی خود می‌پردازند.

وی افزود: بخش شرقی مصلی، به عنوان یک سالن چندمنظوره برای فعالیت‌های جنبی تدارک دیده شده که قبل از شروع خطبه‌ها تشکل‌ها، مجموعه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی می‌توانند برنامه‌های خود را برای مخاطبین خاص خودشان اجرا کنند و در زمان خطبه و اذان به نمازجمعه ملحق شوند و بابت ایجاد این امکان ارزشمند از مسئولان مصلای امام خمینی (ره) تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 نوری با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در نمازجمعه تهران گفت: طبق روال هفته‌های گذشته فرهنگسرای منتظر در بخش خواهران و برادران با سلسله محتوا‌ها و فعالیت‌های گوناگون در حوزه کتاب، پادکست، کلیپ‌های تصویری، مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی میزبان نمازگزاران است و همچنین مهد آدینه نیز برای ارائه خدمات به خانواده‌های نمازگزار در مصلا برقرار خواهد بود.

گفتنی است نمازجمعه این هفته، با همت ستاد نمازجمعه تهران، به صورت زنده و تصویری از هیئت آنلاین همراه با پوشش جایگاه نماز و فعالیت‌های جانبی در محوطه، پخش خواهد شد و همزمان، این مراسم، از رادیو قرآن، رادیو معارف و رادیو تهران به صورت زنده پخش می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *