تسهیل حمل کالا‌های صادراتی با برقراری خطوط منظم در دریای خزر

11:07 - 05 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۴۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری خطوط منظم دریایی در دریای خزر را گام مهمی جهت تسهیل حمل کالا‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران دانسته و خاطر نشان ساخت با توجه به نرخ ترجیحی در صورت استقبال صادرکنندگان از این خطوط، تعداد خطوط افزایش خواهد یافت.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری اولویت پرداخت هزینه‌های رقابتی حمل و نقل را به صادرات کالا‌های فسادپذیر به ویژه میوه و محصولات کشاورزی دانسته و تاکید کرد در شرایط یکسان و در صورت تقاضای صادرکنندگان، حمل کالا‌های فساد پذیر کانتینری در اولویت خواهد بود.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود: شرکت کشتیرانی دریای خزر، آمادگی خود را جهت خدمت رسانی صد درصدی به صادرکنندگان اعلام کرده و جامعه صادرکنندگان می‌توانند از فرصت پیش رو جهت حمل کالا‌های صادراتی خود استفاده کنند.
 
قمری برقراری خطوط منظم دریایی در دریای خزر را گام مهمی جهت تسهیل حمل کالا‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران دانسته و خاطر نشان ساخت با توجه به نرخ ترجیحی در صورت استقبال صادرکنندگان از این خطوط، تعداد خطوط افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر خطوط منظم دریایی از مبدأ بنادر شمالی کشور به مقصد بنادر روسیه و قزاقستان انجام پذیرفته و امکان انتقال کالا‌های ایرانی از بنادر مقصد به سایر شهر‌های روسیه و قزاقستان و همچنین ترانزیت به سایر کشور‌ها از طریق حمل و نقل ترکیبی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در آذر ماه سال‌جاری ۲۳ سفر، به ظرفیت ۵۶هزار تن کالا از طریق بنادر انزلی، امیر آباد، کاسپین و فریدونکنار انجام شده است.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *