رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امروز؛ تشکیل سومین جلسه کمیته دستمزد/ کارگران منتظر نمانند؟

15:32 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۸۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
طبق گفته نماینده کارگران در کمیته دستمزد شورای  عالی کار، در سومین جلسه کمیته دستمزد قرار است در خصوص راهکار‌های امکان اجرایی شدن پرداخت دستمزد منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شود، اما به نظر ما نمایندگان کارگری پرداخت دستمزد منطقه‌ای تا پایان سال امکان‌پذیر نیست.
- بر اساس تصمیم و برنامه پیش‌بینی‌شده از سوی شورای عالی کار جلسات کمیته دستمزد این شورا به‌صورت منظم هر ۲ هفته یک بار باید تشکیل شود و در همین راستا قرار است سومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار عصر امروز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان دولت و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بررسی وضعیت معیشتی کارگران برگزار شود.
 
طبق برنامه تشکیل جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار با رویکرد ارائه راهکار برای جبران قدرت خرید کارگران و تعیین سبد معیشت آنان صورت می‌پذیرد اما تابه‌حال و پس از برگزاری دومین جلسه این کمیته هنوز در خصوص این موضوعات تصمیمی گرفته نشده است.
 

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص دستور جلسه تشکیل سومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار، گفت: جلسه امروز کمیته دستمزد طبق دستور جلسه‌ای که داده‌شده قرار است در مورد مزد منطقه‌ای با توجه به  صحبت‌های نمایندگان موسسه کار و تأمین اجتماعی در خصوص راهکارهای امکان اجرایی شدن و یا موانع عدم اجرایی شدن پرداخت دستمزد منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر شود و بحث جدیدی در خصوص تعیین عدد و رقم دستمزد کارگران نخواهیم داشت.

 

نماینده کارگران در کمیته دستمزد شورای  عالی کار، افزود: در حال حاضر باید در مورد پرداخت مزد منطقه‌ای به جمع‌بندی برسیم و به نظر ما نمایندگان کارگری پرداخت دستمزد منطقه‌ای تا پایان سال امکان‌پذیر نیست اما باید خروجی از کمیته دستمزد داشته باشیم تا سه ضلع شرکای اجتماعی متفق‌القول اعلام کنند که پرداخت مزد منطقه‌ای در سال جاری امکان پذیر نیست.

 

بررسی و پژوهش در خصوص مزد منطقه ای 
فرامرز توفیقی ۲۲  آذر ۱۴۰۰ نیز در خصوص نتایج تشکیل دومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار، به میزان گفته بود: در این جلسه نمایندگان موسسه کار و تأمین اجتماعی گزارش کوتاهی در مورد ورود به مزد منطقه‌ای و پژوهش‌های در خصوص این موضوع در جلسه کمیته دستمزد ارائه دادند که به دلیل اینکه کامل نبود قرار شد جلسات متعدد دیگری برگزار شود تا این پژوهش‌ها کامل شود.

 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *