رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسانه چینی: آمریکا مسئول وضعیت فعلی برجام است

11:46 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۲۷۸
یک رسانه چینی در مطلبی نوشت که مسئول بحران‎های پیش آمده درباره برجام اقدامات آمریکاست.
واکنش‎ها و اظهار نظرها درباره دور هشتم مذاکرات وین ادامه دارد.
 
پایگاه «سی جی تی ان»،در گزارشی نوشت که دور هشتم مذاکرات وین با پیامی روشن به پایان رسید؛ امکان پذیر بودن احیای برجام.
 
نشست کمیسیون مشترک برجام، بر سر این موضوع که «پیشرفت خوبی» از دور هشتم مذاکرات وین به دست آمده، توافق کردند؛ زیرا در مورد چارچوب مناسب پیشبرد مذاکرات اتفاق آرا وجود داشت و اکنون موضوع منوط به تصمیم‌های سیاسی شده که در «واشنگتن» اتخاذ می‌شود.
 
در حالی که آغاز مذاکرات وین با هدف نجات سریع برجام با موفقیت در مسیر بود، دیپلماسی شکست خورده آمریکا، دستاورد‌های حاصل را با پیامد‌های غیرقابل تصوری برای جامعه بین المللی از هم فروپاشاند؛ این واقعیت از سوی «انریکه مورا»، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا نیز تایید شد.
 
سند مشترک جدید که اکنون نقطه کانونی از سرگیری مذاکرات وین است، رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای را راه‌های به نتیجه رسیدن مذاکرات وین می‌داند.
 
تاریخ، درس‌های مهمی از بی رحمی‌های آمریکا در قبال ایران ارائه می‌کند که همگی به بی اعتمادی ایران به آمریکا منجر شده‎اند.
 
بی اعتمادی ایران به آمریکا تا جایی است که تهران از مذاکره مستقیم با واشنگتن  به دلیل خروج یکجانبه آمریکا از برجام در ۲۰۱۸ خودداری کرده است.
این در حالی است که موضع دولت «جو بایدن» در قبال ایران در حال حاضر مانع باقی مانده در مسیر دستیابی به توافق است و همان طور که «وانگ کان»، سفیر چین در سازمان ملل به آن اشاره کرد، تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه‌های گذشته، جلوی پیشرفت‌های به دست آمده در ادوار قبلی مذاکرات را گرفته است.
 
مذاکرات وین در صورتی به نتیجه می‌رسد که دولت آمریکا براساس خواسته‌های کنگره در این رابطه حرکت نکند.
 
دور هشتم مذاکرات وین در سال ۲۰۲۱، طرحی ایده‌ آل برای پیشرفت مورد انتظار در دستیابی توافق ارائه کرده است؛ اکنون بر عهده آمریکاست که از آن پشتیبانی کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *