برای دریافت تسهیلات خودمالکی نیازی به خرید اوراق و سپرده‌گذاری نیست

13:05 - 10 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۷۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: دریافت تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد.
- بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در خصوص دریافت تسهیلات خودمالکی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهر‌های کشور و همه روستا‌ها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود: برای کسانیکه به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه‌ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.
 
این مقام مسئول گفته بود: بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. همچنین متقاضیان در روستا‌ها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.

به گفته محمودزاده متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهاد‌های دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها، سازندگان حرفه‌ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت و یااتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود.

یادآور می‌شود جزئیات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است: در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *