رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسپکتیتر: موقعیت ایران در مذاکرات وین تقویت شده/ تلاش‎های اسرائیل شکست خورده است

3:15 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۲۳۹
یک نشریه انگلیسی زبان درباره مذاکرات وین، ایران را دارنده دست بالا در ادامه مذاکرات در سال ۲۰۲۲ می‌داند.
نشریه «اسپکتیتر» در یادداشتی به بررسی مذاکرات وین در سال ۲۰۲۱ پرداخته و به این نتیجه می‌رسد که این مذاکرات یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های سیاست خارجی غرب در سال گذشته بود.
 
«جیک والیس سیمونز»، از سردبیران نشریه «جویش کرونیکل» با استناد به اظهارات منابع دیپلماتیک در طرف‌های مختلف مذاکرات هسته‎‏ای، تاکید دارد که روند مذاکرات مذکور سبب رقابت و تنش میان مذاکره کنندگان غربی شده است.
 
از منظر نویسنده یادداشت، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، شکست خود را از همان زمان رقابت‎های انتخاباتی با «دونالد ترامپ»، رقم زده است.
 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، آورده است وی که هدایت هیئت مذاکره کننده آمریکایی در وین را برعهده دارد، مذاکرات را با اقدامی اشتباه آغاز کرد.
 
«سیمونز» همچنین نوشت که ایران موفق شده موقعیت خود را در مذاکرات تقویت کند و این امر سبب تزلزل روحیه دیپلمات‌های غربی شده اس.
مذاکرات وین در حالی دنبال می‌شود که رژیم صهیونیستی به دلیل همدردی کم‌تر آمریکا، برای لابی کردن علیه مذاکرات به لندن نزدیک شود.
 
همه این موارد این نتیجه گیری را غیر قابل اجتناب می‌کند که سال ۲۰۲۲، سال ایران خواهد بود؛ ایران پیش از این توانسته با اقدامات اقتصادی اثر تحریم‌های غرب را کاهش داده و همزمان در حال ترمیم روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.
 
همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که تلاش‎های رژیم صهیونیستی درباره ایران شکست خورده است.
 
نگارنده در بخش دیگری نوشت که تاسیسات هسته‌ای ایران در چند مکان در سراسر این کشور در اعماق زمین قرار دارند و هر نوع اقدامی علیه این تاسیسات می‌تواند پیامد‌های متعددی مانند بسته شدن تنگه هرمز به عنوان محل عبور ۳۰ درصد گاز جهان را در پی داشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *