تلاش برای اتصال ۴ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات

10:28 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۹۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مشاور وزیر و مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود ۴ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند و ارتباطات ۳ هزار و ۵۰۰ روستای با کیفیت ارتباطات پایین است که در حال برنامه ریزی و تلاش برای اتصال و بهبود کیفیت ارتباطات در این روستا‌ها هستیم.
- بنا به اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی در جلسه شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب برگزار شد اظهار کرد: حدود ۴۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند و ارتباطا ۳۵۰۰ روستای با کیفیت ارتباطات پایین است که در حال برنامه ریزی و تلاش برای اتصال و بهبود کیفیت ارتباطات در این روستا‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در این میان سهم استان فارس حدود ۴۰۰ روستا می‌شود که عدم اتصال این روستا‌ها به دلیل عواملی نظیر وسعت و وضعیت جغرافیایی استان به لحاظ کوهستانی بودن و نبود دسترسی مناسب به برخی روستا‌ها است، تصریح کرد: با حضور تیم‌های اجرایی اپراتور‌های همراه و ثابت جلسات فشرده‌ای برای بررسی روستا‌های فاقد اینترنت در استان فارس در حال برگزاری است تا برنامه اجرایی اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه اهتمام وزارت ارتباطات بهبود تجربه کاربری است و نه اینکه صرفاً به نتایج تست‌ها و ادبیات آماری در این بخش تکیه و اکتفا شود، تاکید کرد: پروژه توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه کشوری است و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستا‌ها باید علاوه بر حضور فعال بازیگران حوزه ارتباطات، سایر بازیگران استانی از جمله استانداری، ادارات برق، راهداری و منابع طبیعی نقش آفرینی کنند و در این خصوص پیشنهاد تشکیل کارگروه توسعه روستایی در استان را مطرح کرد.

مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این جلسه گفت: استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ وسعت و جمعیت است و با ۳۶ شهرستان رکورد دار تعداد شهرستان در کشور است و از مجموع ۴۱۵۱ روستا و آبادی در استان، ۲۳۳۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی اظهار کرد: در سه سال گذشته برنامه ریزی و تلاش کردیم امکانات و توسعه ارتباطات به صورت متوازن به هر ۳۶ شهرستان استان تخصیص یابد و هم اکنون در ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان پوشش مطلوب اینترنت سیار وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان دغدغه بخش ارتباطات استان را اتصال ۴۰۰ روستای باقی مانده در استان به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبارات و حمایت‌های لازم در این خصوص شد.

جلسه شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس یا حضور ایرج روحی مشاور وزیر و مجری طرح (USO)، حسین حمیدی پور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و مدیران واحد‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب برگزار شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *