رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرب‌الاجل دادگستری هرمزگان برای سنددار کردن املاک و اراضی استان صادر شد

10:34 - 16 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۱۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ۹۹ درصد از املاک و اراضی هرمزگان سند دار شده اند گفت:برای باقیمانده اراضی هم به ادارات و سازمان‌های متولی ضرب‌الاجل داده شده است.
- مجتبی قهرمانی با اشاره به سند دار شدن اراضی گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکنون ۹۹ درصد از املاک و اراضی موجود در استان هرمزگان سند دار شده اند و بر این اساس، استان هرمزگان، رتبه اول کشور را در سنددار کردن املاک و اراضی به نسبت کل مساحت تثبیت شده، کسب کرده است.
 
رئیس کل دادگستری هرمزگان با یادآوری اهمیت تثبیت اراضی در کاهش اختلافات و طرح دعاوی، اظهار کرد: اجرای قانون کاداستر یعنی تهیه دقیق مشخصات زمین، ملک و ثبت کامل مشخصات مالکان در سند‌های مشخص موسوم به سند تک برگ می‌تواند در کاهش جرائم مربوط به امور ملکی مانند سند سازی، تصرفات غیر مجاز، فروش مال غیر و مسائلی از این دست بسیار مؤثر باشد.
 
وی همچنین تأثیر رسمیت بخشی به اسناد و مالکیت‌ها را در ارتقای شاخص امنیت و نظم عمومی حائز اهمیت دانست و گفت: چنانچه اسناد، ثبت رسمی شوند به منظور حل اختلافات، نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نخواهد بود و به منظور حل و فصل این دعاوی می‌توان به صورت مستقیم از طریق دایره اجرائیات ثبت اسناد و املاک اقدام کرد.
 
قهرمانی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتایج مهمی را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است. 
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: برای باقیمانده اراضی هم به ادارات و سازمان‌های متولی ضرب‌الاجل داده شده است و طبق ضرب الاجل تعیین شده باید اقدام کنند.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *