رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رد خون شهدای هسته‌ای؛ معبری برای دستیابی به سطوح بالاتر علوم و فنون

8:00 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۵۸۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رشد و پیشرفت زمینه‌های علمی بخصوص صنعت هسته‌ای کشور با ترور دانشمندان هرگز متوقف نشده است و این جنایت‌ها جوانان را بیش‌ازپیش به سمت تلاش و ادامه دادن راه شهدا ترغیب می‌کند و رد خون این شهیدان والامقام مسیر و معبری برای تلاش‌ها و کوشش‌های بسیار برای دستیابی به سطوح بالاتر علوم و فنون گشوده است.
در سال‌های اخیر که صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکا، کشور‌های اروپایی و برخی کشور‌های منطقه‌ای ناجوانمردانه دست به ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای کشور عزیزمان زده‌اند؛ این نکته مهم که دشمنان ما از پیشرفت و دستیابی به فناوری‌های مختلف علمی ایران هراس دارند، بیش از پیش نمایان شده است.
پس از آنکه دشمنان و مدعیان دروغین صلح و امنیت در جهان، نتوانستند از دستیابی کشورمان به سطوح بالای دانش و علوم هسته‌ای ممانعت کنند و همچنین پس از مطرح شدن موضوعاتی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و عدم موفقیت دشمن برای متوقف کردن این رشد علمی، اقدام به ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای کشور عزیزمان کردند.
آن‌ها به خیال خودشان با این اقدامات وقیحانه می‌توانند مانع رشد و شکوفایی علمی ایران شوند و ایران را از رسیدن به علوم و فناوری‌های جدید باز دارند؛ این در صورتی است که تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است که جوانان این مرز و بوم نه تنها با شهادت عالمان و دانشمندان دست از تلاش برنداشته‌اند، بلکه همواره رد خون این شهیدان والا مقام مسیر و معبری برای تلاش‌ها و کوشش‌های بسیار برای دستیابی به سطوح بالاتر علوم و فنون گشوده است.
‌ به جد می‌توان گفت این اقدامات و ترور‌های ناجوانمردانه گرچه بسیار تلخ و ناگوار است، اما نشان دهنده درماندگی این دشمنان کوردل است؛ غافل از این که ترور دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان انگیزه‌های مضاعف در جوانان و نخبگان دیگر برای دستیابی بیشتر و سرعت بخشی به تحقیقات و تلاش‌ها در زمینه‌های دفاعی و هسته‌ای را ایجاد می‌کند.
چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها موکدا این اقدامات را جنایتی عظیم دانستند و فرموند: دستیابی به دانش هسته‌ای یکی از نمونه‌های موید پیشرفت دانشمندان ایرانی است که درباره آن هیاهوی زیادی هم به راه افتاده، اما علت اصلی جنجال غربی‌ها، توانایی بومی دانشمندان جوان کشورمان در دستیابی به این فناوری پیشرفته است. دست جنایتکاری که ضایعه (ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران) را آفرید، انگیزه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بیگمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن، این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمان‌های بلند و الهی، به کشور، انقلاب اسلامی، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید و آنان با این شهادت، به بالاترین رتبه از ارزش‌های معنوی دست یافتند.
توجه به خانواده‌ شهدای هسته‌ای نه یک اختیار که یک الزام است، در همین راستا محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اخیراً در پست اینستاگرامی خود به دیدارش با خانواده شهید قشقایی اشاره کرد و گفت: هیچ سعادتی بالاتر از شهادت نیست. اسلامی به برگزاری مراسم بزرگداشت دو شهید گرانقدر، شهیدان مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام اشاره کرد و افزود: در ماه دی تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما از جمله شهید دکتر مسعود علی‌محمدی، مصطفی احمدی‌روشن و رضا قشقایی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. این شهیدان به واسطه نوع شهادت که در مسیر توسعه علم و فناوری کشور انجام گرفت، اجری مضاعف و جایگاهی ویژه در پیشگاه حضرت حق دارند.  دیروز(روز جمعه) و در دیدار کوتاهی که با خانواده معزز شهید قشقایی داشتم، با عزیزان حاضر، در وصف سعادت شهدا و خانواده شهیدان به گفتگو پرداختیم، یقیناً داشتن چنین فرزندانی هم لطف الهی است و خانواده شهدا چنین ذخیره‌ای ارزشمند دارند. شهادت شهدای هسته‌ای ما الهی بوده است و هر انسانی در این مسیر الهی قرار نمی‌گیرد. هیچ سعادتی بالاتر از شهادت نیست، آن هم شهادتی که در راه توسعه علم و خودکفایی و به دست اشقیا و دشمنان خدا صورت گرفته باشد. اسلامی در پایان گفت: دشمنان ما افرادی را انتخاب کردند که گل سر سبد سازمان انرژی اتمی بودند و شهادت‌شان کمک کرد تا سازمان قوی‌تر شود و اعضای آن با انگیزه‌ای بیشتر راه‌شان ادامه یابد. از خدای متعال می‌خواهم که بتوانیم رهروی راستینی برای شهدایی باشیم که مسیر عزت و سربلندی ملت ایران را بدون هیچگونه چشم داشتی طی کردند و در پایان مأموریت خود در دامان حضرت حق با خیالی آسوده سکنی گزیدند.
در همین زمینه، فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی مجلس که خود نیزمورد سوء قصد و ترور نافرجام دشمنان قرار گرفته بود؛ در گفت‌وگو با میزان گفت: به دنبال پیشرفت‌هایی که در حوزه علمی و فنی در کشور به وجود آمد و با توجه به اینکه دانشجویان نخبه زیادی از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ التحصیل شدند شاهد تعمیق علمی بسیاری در زمینه‌های مختلف بودیم.
عباسی افزود: ما دوره‌هایی از تثبیت را با وجود تنش‌هایی که دشمنان با ابزار‌های مختلف به وجود آورده اند، داشته ایم. چنانچه در اوایل انقلاب و دوره‌های اولیه انتخاباتی در صدد تثبیت سیاسی بودیم که با ترور‌های ناجوانمردانه از سوی منافقین مواجه شدیم؛ دوره‌ای نیز به دنبال تثبیت جغرافیایی، سرزمینی و جلوگیری از تجزیه شدن بودیم که جنگ تحمیلی را به راه انداختند؛ و بعد از آن هم که در دورانی وارد تثبیت علمی-فناوری در کشور شدیم و در این برهه از زمان با ترور‌های دانشمندانمان مواجه شدیم. در هر کدام از دوره‌های تثبیت با ابزار‌های ترور مختلف دشمن مواجه بودیم.
نماینده مجلس یازدهم به اقدامات دشمن در زمینه ایجاد تنش‌هایی برای نخبگان اشاره کرد و گفت: درست زمانی که می‌خواستیم علم و فناوری را نهادینه کنیم؛ دشمن ابزار‌های مختلفی را برای جلوگیری از این پیشرفت به کار گرفت، از جمله تحریم، ندادن بورس تحصیلی و عدم پذیرش دانشجو و جلوگیری از از دادن ویزا مواجه شدیم بعد از آن توانستیم خودمان افرادی را در این عرصه تقویت کنیم و در داخل کشور به درجات بالای علمی و رشد برسیم.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بعد از ناکام ماندن دشمنان در زمینه ایجاد تنش علمی در صدد ایجاد رعبی در جامعه علمی بودند. چنانچه تلاش می‌کردند افراد در پروژه‌های استراتژیک و قدرت آفرین وارد نشود و متخصصان و متفکران نیز در عرصه علم و فناوری با مراکز مربوطه آن همکاری نکنند. آن‌ها گمان می‌کنند که با ایجاد وحشت در جامعه علمی رشد و پیشرفت در این زمینه متوقف خواهد شد.
عباسی از تجربیات و عبرت‌های نهفته در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس گفت و اظهار داشت: ما در طول تاریخ بار‌ها دیده‌ایم که حربه‌های دشمنان شاید بتواند در مقطع زمانی کوتاهی باعث کند شدن حرکت در این مسیر شود، اما هرگز در راه رسیدن به هدف شان موفق نبودند.
نماینده مجلس یازدهم در پایان گفت: اگر جا‌هایی ریزش داشته‌ایم رویش‌های بسیاری هم داریم یعنی اگر دشمنان بتوانند با ترور، افرادی را از میان بردارند، اما نیرو‌های بسیار قدرتمند دیگری هم هستند که در کشور خودمان رشد کرده اند. قطعا نمی‌گذارند مسیر این پیشرفت‌ها بسته شود؛ چنانچه امروزه دانشمندانی داریم که بدون تحصیل در خارج از کشور توانسته اند عرصه علم و فناوری را پربار کنند و حتی در پروژه‌های راهبردی هم نیرو تربیت کنند. امروز، نشریات تخصصی ما در جهان هم مخاطبانی دارد؛ قطعا ما همواره در حال رشد هستیم.
شهادت شهدای راه علم و اسلام نه تنها برای جوانان کشور عزیزمان را در ابعاد مختلف راهنما بوده، بلکه همواره جریان ساز و روشنگر این مسیر است. این موضوع تاثیر فراوانی در ابعاد و گستره‌های مختلف دارد و دشمنانی که در ناچاری تمام دست به ترور می‌زنند باید پی برده باشند که هرگز با ترور نمی‌توانند این جوش و خروش علمی را متوقف کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *