فرایند تشکیل تیم‌های ملی پایه برای اعزام به مسابقات کاراته قهرمانی جهان

13:32 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۸۸۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
نحوه فرایند برگزاری مسابقات انتخابی و تشکیل تیم‌های ملی پایه برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان کاراته اعلام شد.

- بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات قهرمانی جهان کاراته ۲۰۲۲ در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید (زیر ۲۱ سال) در دو بخش پسران و دختران در آبان ماه ۱۴۰۱ در قونیه ترکیه برگزار می‌شود و نحوه گزینش ورزشکاران و تشکیل تیم‌های ملی پایه به نحوه زیر اعلام شد:

۱. حضور در لیگ‌های کاراته وان کشوری با ضریب تاثیر شش و سه، که ضریب تاثیر امتیازات در بولتن مسابقات اعلام می‌شود.

۲. حضور در مسابقات قهرمانی کشوری سهمیه ای، که از هر استان در هر رده کاتا و کومیته فقط یک نفر مجاز به شرکت است. (سوم مشترک ندارد)

۳. حضور در مسابقات قهرمانی کشوری آزاد که شرکت در آن برای تمامی کاراته کا‌ها واجد شرایط بلامانع است. به جز پنج نفر برتر رنکینگ کاراته وان و سه نفر برتر مسابقات قهرمانی کشور که به دلیل مسجل شدن حضورشان در مرحله دوم انتخابی تیم ملی، حق شرکت در این دوره از رقابت‌ها را ندارند. (سوم مشترک ندارد)

پس از برگزاری تمام رویداد‌های فوق در مجموع یازده نفر به مرحله دوم انتخابی تیم ملی راه پیدا می‌کنند که فرایند برگزاری انتخابی مرحله دوم به شرح زیر است:

نفر اول رنکینگ کاراته وان، نفر اول قهرمانی کشوری سهمیه‌ای و نفر اول قهرمانی کشوری آزاد (مجموع سه نفر) مستقیم به انتخابی نهایی تیم ملی راه می‌یابند.

هشت نفر باقی مانده، ابتدا در دو گروه چهار تایی به صورت دوره‌ای به رقابت پرداخته و نفر اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری جهت تعیین نفر برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در پایان، چهار نفر برتر (کاراته وان، قهرمانی کشوری سهمیه ای، قهرمانی کشوری آزاد، بعلاوه نفر برتر از هشت نفر) به صورت دوره‌ای به منظور انتخاب نفر نهایی رقابت خواهند کرد.

لازم به ذکر است دستور العمل برگزاری مسابقات فوق متعاقبا اعلام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *