فرماندار کنارک: ۲ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر دچار آبگرفتگی شده بود

10:07 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۳۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
فرماندار کنارک با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر در شهرستان کنارک دچار آبگرفتگی شده بود، گفت : ۸ کمپ اسکان موقت درست کرده بودیم، غذای گرم در این اماکن توزیع شد و نیروی انتظامی نیز برای محافظت از اموال مردم در سطح شهر حضور داشت.
عبدالغفور حوت در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سیل اخیر در شهرستان کنارک و امدادرسانی‌های انجام شده بیان کرد: در ساعات اولیه وقوع سیل وزیر کشور و استاندار، رئیس هلال احمر در منطقه کنارک حضور یافتند.
 
وی با اشاره به کمک‌رسانی دقیق و به‌موقع نیروهای هلال احمر و بسیج به مردم در مناطق سیل‌زده این شهرستان افزود: وزیر نیرو نیز هفته گذشته به کنارک سفر کرده و ضمن بازدید از مناطق مختلف، به بنیاد مسکن و آبفای شهرستان برای رسیدگی به وضعیت فاضلاب و جمع آوری آب‌های روان دستورات خوبی داد. 

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه بلافاصله پس از وقوع سیل اقلام رسانی از سوی هلال احمر با قدرت آغاز شد، تصریح کرد: آب‌های سطحی در دو سه روز اول از معابر و خانه‌های مردم تخلیه شد.
 
حوت با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر در شهرستان کنارک دچار آبگرفتگی شده بود، عنوان کرد: ۸ کمپ اسکان موقت درست کرده بودیم، غذای گرم  در این اماکن توزیع شد و نیروی انتظامی  نیز برای محافظت از اموال مردم در سطح شهر حضور داشت. 

وی گفت: روز‌های اول مردم را در کمپ‌ها اسکان دادیم  اما بعد از تخلیه و مقاوم سازی منازل، مردم به خانه‌های خود هدایت شدند، از ظرفیت شورا‌ها، معتمدین و ائمه جمعه برای هدایت مردم به کمپ‌های اسکان اضطراری  استفاده کردیم تا خدایی نکرده خطری جان‌شان را تهدید نکند.


فرماندار کنارک با اشاره به اینکه روند بازسازی‌ها آغاز شده است، تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات در نظر گرفته شده مشکلات ناشی از سیل مرتفع شود و مردم بتوانند به امورات عادی زندگی خود برسند. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *