کوهیان: انتقادها از طباطبایی باید منصفانه باشد/ قهرمان لیگ را از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد

7:45 - 22 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۴۱۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان گفت: در این ۴ سال اخیر از نزدیک شاهد بهبود و افزایش سطح امکانات سخت افزاری برای تیم‌های ملی بوده‌ام.

فرزاد کوهیان در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ذوب آهن اصفهان در دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال که با کسب ۱۲ پیروزی از ۱۴ دیدار همراه بود، اظهار داشت: در ابتدای لیگ و در دیدار‌های آغازین هماهنگی کمتری از نظر تیمی داشتیم، اما با گذشت زمان و پس از مرور کار‌های تاکتیکی در بازی‌های بعدی، بازیکنان هماهنگ‌تر شدند و رفته رفته به ثبات خوبی رسیدیم. هر چه به اواخر دور رفت نزدیک می‌شدیم ذوب آهن بازی‌های بهتر و کم اشتباه‌تری را به نمایش گذاشت و به نظرم در مجموع در دور برگشت نمایش بسیار بهتری در مقایسه با دور رفت داشتیم و بازی‌های بهتری انجام دادیم. البته در یک سری موارد نیاز به تمرین و تلاش بیشتر داریم و باید در مراحل حساس بعدی هوشیارتر بازی کرد.

وی درخصوص پیش‌بینی تیم‌های مدعی قهرمانی در آستانه آغاز دور پلی‌آف، خاطرنشان کرد: برای من پیش‌بینی قهرمان و تیم‌های مدعی در مقطع فعلی امکان‌پذیر نیست، چرا که تیم‌ها فرصت دارند ترکیب خود را تغییر دهند و بازیکنان خارجی باکیفیتی را جذب کنند تا در مرحله پلی‌آف با قدرت بیشتری ظاهر شوند. جدا از موضوع تقویت تیم‌ها با جذب بازیکنان خارجی، همه تیم‌ها در تلاشند تا با تمرین بیشتر به هماهنگی بیشتری برسند و از الان زود است که راجع به فینالیست‌ها و تیم قهرمان صحبت کرد.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در واکنش به سوالی در مورد جذب بازیکن خارجی، گفت: برنامه‌ای برای خرید بازیکن خارجی نداریم و فعلا با همین ترکیب وارد مرحله پلی‌آف خواهیم شد. نگاه ما در تیم ذوب آهن بازی به بازی است و در حال حاضر روی بازی بعدی متمرکز هستیم.

کوهیان درخصوص عملکرد رامین طباطبایی در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: به نظرم بررسی عملکرد طباطبایی در ۴ سال اخیر بخش‌های مختلفی دارد و خوشبختانه در این مدت کار‌های خوب زیادی انجام شده که بر کسی پوشیده نیست. برای نمونه یکی از کار‌های مثبت در زمان ریاست طباطبایی فعال کردن بسکتبال بانوان بوده است. در حال حاضر لیگ بسکتبال بانوان بسیار منظم و پویا برگزار می‌شود و با حمایت‌های فدراسیون اسپانسر‌های خوبی در بخش بانوان همپای بخش مردان فعالیت می‌کنند. همچنین در این ۴ سال اخیر از نزدیک شاهد بهبود و افزایش سطح امکانات سخت افزاری برای تیم‌های ملی بوده‌ام.

این مربی که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی را در کارنامه دارد، تاکید کرد: در آستانه انتخابات هستیم و نقد‌ها و مصاحبه‌های مثبت و منفی زیادی به گوشم می‌رسد، اما بهتر است اولا نقد‌ها منصفانه و منطبق بر واقعیت باشند و دوما برای نقد عملکرد یک مجموعه یا یک فرد باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود. متاسفانه نقد‌ها و اظهارنظر‌های اخیری که می‌شنویم، بیشتر به خاظر مسائل و اختلافات شخصی است. قطعا هر فدراسیون با هر رئیسی یک سری نقاط قوت و برخی نقاط ضعف دارد، ولی باید نگاه حرفه‌ای و تخصصی داشت. قطعا فدراسیون فعلی هم می‌توانست در برخی بخش‌ها بیشتر فعالیت کند، ولی این به آن معنا نیست که تمام کار‌های خوب دیگر به باد فراموشی سپرده شوند.

کوهیان در پایان گفت: در خیلی از کشور‌ها مدت ریاست در یک فدراسیون ۸ سال است که کاملا منطقی به نظر می‌آید، زیرا هر مدیری می‌تواند با یک برنامه مدون در ۸ سال اقدامات موثری انجام دهد نه اینکه پس از گذشت ۴ سال و انجام کار‌های ساختاری دوباره درگیر انتخابات شود. این موضوعی که اشاره کردم مختص بسکتبال نیست و منظورم به تمام فدراسیون‌های ورزشی است. ثبات در مدیریت و پیگیری جدی اهداف و اقدامات می‌تواند آثار بهتری نسبت به ریاست‌های موقت داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *