روایتی از زندگی یکی از محافظان شهید سپهبد شهید قاسم سلیمانی در «قاسم حاج قاسم» در

16:59 - 24 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۴۹۵
یک نویسنده کتاب گفت: شهید وحید زمان‌نیان از جمله شهدای مدافع حرم است که به لحاظ سن و سال به نسل امروزی نزدیک بوده او تنها در جزئیات تفاوت‌های با سایر جوانان امروزی داشت به همین جهت بود که انتخاب شد لذا ما می‌توانیم سبک زندگی خود را به چنین افرادی نزدیک کنیم و درس‌های ارزشمندی را از مسیری که آنان در پیش گرفتند بگیرم و در زندگی به اجرا بگذاریم.

زینب مولایی درگفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «قاسم حاج قاسم» گفت: کتاب «قاسم حاج قاسم» روایتی از بخشی‌هایی زندگی شهید وحید زمانی‌نیا محافظ سپهبد شهید قاسم سلیمانی است كه در زمان شهادت با وی همراه بود، در این کتاب خاطراتی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز بیان شده است.

وی در مورد سبک نگارش کتاب «قاسم حاج قاسم» بیان کرد: کتاب «قاسم حاج قاسم» به صورت داستانی نوشته شده و از زبان دانای کل به مقوله‌ها پرداخته شده است. کتاب کشش خوبی دارد در عین حال با زبانی ساده نوشته شده و همین امر سبب می‌شود افراد با سلیقه‌ها و گروه‌های سنی مختلف بتوانند از آن بهره ببرند.

مولایی به بخش‌هایی از کتاب «قاسم حاج قاسم» اشاره و ابراز کرد: زندگی شهید وحید زمانی‌نیا چند نقطه اوج دارد شاید یکی از جذابیت‌ها داستان این کتاب زمانی است که شهید زمانیا توسط خود سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای حفاظت انتخاب شد. ماموریت‌های شهید زمانی‌نیا و همراهی او با سپهبد شهید قاسم سلیمانی سبب شد تا این محافظ شهید بخش‌های از ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها را از نزدیک ببیند و آن را به عنوان خاطره برای نزدیکان و دوستان خود بیان کند.

کتاب «قاسم حاج قاسم» روایتی از زندگی یکی از محافظان شهید سپهبد شهید قاسم سلیمانی ////////////مصاحبهوی به بخشی دیگر از کتاب «قاسم حاج قاسم» اشاره و اظهار کرد: در بخشی از کتاب «قاسم حاج قاسم» در مورد ازدواج شهید وحید زمانی‌نیا سخن گفته شده است نکته دیگر اینکه زمانی که شهید زمانی‌نیا به شهادت رسید تنها دو ماه از زمان عقد او می‌گذشت. آخرین ماموریت شهید زمانی‌نیا نیز قصه خود را داشت او به انتخاب سپهبد شهید قاسم سلیمانی در این ماموریت شرکت کرد و در نهایت به سعادت واقعی رسید.

نویسنده کتاب «دلتنگ نباش» در مورد ویژگی کتاب «قاسم حاج قاسم» تاکید کرد: شهید وحید زمانی‌نیا جوانی امروزی و در عین حال سالم و صالح بود؛ بیان شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی از دید یک جوان امروزی از جمله ویژگی‌هایی است که در این کتاب بیان شده به عنوان مثال نکات همانند اینکه چگونه مردم نا باوارانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی را در خیابان ساده و بدون تشریفات می‌دیدند و به راحتی به ایشان نزدیک شده و گفتگو می‌كردند. 

وی پیرامون علل نامگذاری کتاب «قاسم حاج قاسم» ابراز کرد: نام کتاب بیانگر رمزی از رمز‌های کتاب است شهید وحید زمانی‌نیا ارادت ویژه‌ای به حضرت «قاسم (ع)» داشت از این رو در زمان ماه محرم و روزی که به نام ایشان نامگذاری شده بود همیشه نذوراتى را در نظر می‌گرفت، زمانی هم که به شهادت رسید به گفته بسیاری از دوستان و نزدیکان او حال و هوای تشییع پیکر مطهر شهید همانند زمان‌هایی بود که ایشان برای حضرت «قاسم (ع)» نذورات می‌دادند و تلاش داشتند تا شهادت سرباز کوچک «سیدالشهدا (ع)» را پاس بدارند. گل‌های پر پر شده‌ای که بر پیکر شهید در روز تشییع ریخته می‌شدصحنه‌های عزاداری برای حضرت «قاسم (ع)» را تداعی می‌کرد از این رو نام کتاب را قاسم حاج قاسم گذاشتم.

مولایی در مورد پیام کتاب «قاسم حاج قاسم» خاطرنشان کرد: شهید وحید زمانی‌نیان از جمله شهدای مدافه حرم است که به لحاظ سن و سال به نسل امروزی نزدیک بوده او تنها در جزئیات تفاوت‌های با سایر جوانان امروزی داشت به همین جهت بود که انتخاب شد لذا ما می‌توانیم سبک زندگی خود را به چنین افرادی نزدیک کنیم و درس‌های ارزشمندی را از مسیری که آنان در پیش گرفتند بگیرم و در زندگی به اجرا بگذاریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *