رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام‌جمعه فردو: فردو قطب گردشگری استان قم فاقد زیرساخت گردشگری است

15:39 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۴۹۸
امام‌جمعه فردو از استان قم با اشاره به نبود زیرساخت گردشگری در این بخش از شهرستان کهک قم به‌عنوان قطب گردشگری استان، گفت: سازمان میراث فرهنگی به داد فردو برسد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلات بخش فردو استان قم، گفت: بخش فردو از قطب‌های گردشگری استان قم، با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه است.
 
بخش فُردو استان قم، فاقد زیرساخت گردشگری
امام‌جمعه فردو استان قم با تأکید بر اینکه بخش فُردو استان قم، فاقد زیرساخت گردشگری است، تصریح کرد: مردم این منطقه و حتی گردشگران نیز با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه هستند.
 
روز‌های تعطیل با هجوم حدود سه هزار خودرو گردشگران از نقاط مختلف استان و کشور به فردو، شاهد کمربند محکم ترافیکی در این منطقه هستیم
اسماعیل‌پور راه نامناسب روستایی در بخش فردو استان قم را یکی از مشکلات جدی این منطقه برشمرد و اضافه کرد: به خاطر نبود راه مناسب، روز‌های تعطیل با هجوم حدود سه هزار خودرو گردشگران از نقاط مختلف استان و کشور به این منطقه، شاهد کمربند محکم ترافیکی هستیم.
 
 
 
 
 
امام‌جمعه فردو: فردو، قطب گردشگری استان قم، فاقد زیرساخت گردشگری است/ سازمان میراث فرهنگی به داد فردو برسد
 
قله «برف‌انبار»، یکی از ۳۰ قله شاخص در کشور
قله «برف‌انبار» جزء ۳۰ قله شاخص در کشور است و در قالب طرح سیمرغ کشور قرار دارد
امام‌جمعه فردو استان قم قله «برف‌انبار» را یکی از ۳۰ قله شاخص در کشور برشمرد و با اشاره به اینکه قله برف‌انبار، در قالب طرح سیمرغ کشور قرار دارد، تصریح کرد: متأسفانه باوجود چنین برجستگی گردشگری فردو و حضور گروه‌های کوهنوردی در این منطقه، شاهد خلاء زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه هستیم.
 
اسماعیل‌پور افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نگاه ویژه‌ای به رفع این مشکل زیر بنایی در بخش فردو شهرستان کهک استان قم داشته باشند، تا شاهد رونق گردشگری در این منطقه هم باشیم.
 
قله برف انبار در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر قم و در باغ‌های جنوبی روستای فردو از توابع بخش کهک، از شمال به محدوده روستای فردو، از شرق به محدوده وسف (دهکده محققین)، از غرب به محدوده کوه‌های پلنگ آبی و از جنوب به محدوده روستای واران و زر منتهی می‌شود. وجود دو چشمه آب سرد در کوهپایه رشته‌کوه برف انبار و سه چال برف از جاذبه‌های دیدنی این قله به شمار می‌رود.
 

برچسب ها: دولت قم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *