توضیحات وزیر ورزش درباره آخرین شرایط پرسپولیس و استقلال برای بازگشت به آسیا

16:13 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۵۳۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی درباره آخرین شرایط پرسپولیس و استقلال برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا ارئه کرد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی درباره آخرین شرایط حذف و بازگشت پرسپولیس و استقلال به لیگ قهرمانان آسیا، اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید: 

*ضمن تشکر ویژه‌ از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که مانند گذشته دغدغه‌مند مطالب را مطرح کردند و بنده را مورد مشورت قرار دارند. تمرکز بحث اصلی درباره استقلال و پرسپولیس بود که ترک فعل‌های انجام شده را نام بردند و ما باید مشکلات را حل کنیم.

*هنوز ۵ روز دیگر فرصت داریم، در یکی دو روز گذشته جلسات متعدد حقوقی را داشتیم و پاسخی را هم آماده کردیم که خدمت آن‌ها تقدیم شد. چون AFC حق اعتراض را داده بود از این فرصت استفاده می‌کنیم تا کم و کسر‌ها مشخص شود. برای ما جای سوال است اگر فدراسیون فوتبال ایران نمایندگی از AFC دارد و اگر مجوزی به این فدراسیون داده شده که کمیته بدوی و استیناف مسئول رسیدگی به این پرونده‌ها بودند و حرکتی را کمیته بدوی شروع کرده که واقعا هنوز هم به دنبال پاسخ این کار آن‌ها هستیم.

*چرا از داخل اینگونه اقدام شده است؟ در استیناف یک فرصت یک ماهه و یک فرصت ۳ ماهه داده شده و در حالی که ما مشغول آمده سازی مدارک و راستی آزمایی بودیم به شوک رفتیم، چون به یکباره دو هفته پیش اعلام شد شما ۵ روز فرصت دارید و دوباره مدارک ارسال کنید. هنوز هم کسی در این زمینه به ما پاسخ نداده است. در پایان این ۵ روز مسئولان باشگاه تمام کار و زندگی خود را گذاشته و مدارک را تهیه کردند.

*یکسری تکالیف از سال ۲۰۱۶ باقی مانده بود که به ماه‌های بعد حواله داده شده و دلخوش به مجوز‌های موقت شده است. همین مسائل باعث سهل انگاری و کاهلی شد و محیط بین‌الملل جدی گرفته نشد. در ۳-۴ ماه گذشته همکاران ما زحمات زیادی کشیدند و مالکیت ۲ باشگاه را برطرف کردند. برای واگذاری دورخیز خوبی صورت گرفت. در اواخر بهمن ماه فرایند خصوصی سازی آغاز می‌شود و ما به AFC تضمین دادیم.

*وقتی باشگاهی وارد بورس می‌شود باید شاخصه‌هایی داشته باشد. همکاران ما در دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و به دستور ریاست جمهوری همه گونه تلاش کردند و با دیپلماسی وزارت امروز خارجه تمام تلاش خود را کرده‌ایم که ۲ تیم در آسیا حفظ شوند.

*هنوز هم از فرصت باقی مانده استفاده می‌کنیم و حرف حقمان را در بحث بین‌الملل فوتبال ثابت خواهیم کرد، چون در ۴-۵ ماه اخیر ما کم‌کاری خاصی انجام ندادیم. مهلت ۳ ماهه ما دی ماه تمام می‌شود؛ این مهلت را چه کسی داد استیناف، استیناف هم زیرمجموعه فدراسیون فوتبال و فدراسیون هم زیرمجموعه‌ AFC و فیفاست. با جدیت پیگیر این موضوع و اتفاقات رخ داده هستیم تا روشن شود در این مدت چه اتفاقاتی رخ داد که به یک باره مهلت ۳ ماهه تمام و بحث راستی آزمایی مطرح شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *