از حاشيه مراسم فرش قرمز جشنواره تا آخرين آمار جدول فروش سينماى ايران

17:30 - 23 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۹۹۶
بیست و سومین روز از دی ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین اظهار نظر پروانه معصومی بازیگر سریال «یوسف پیامبر» پیرامون فرش قرمز اشاره کرد.

- بیست و سومین روز از دی ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین اظهار نظر پروانه معصومی بازیگر سریال «یوسف پیامبر» پیرامون فرش قرمز اشاره کرد.

معصومی: مراسم فرش قرمز سینما از فرهنگ ما نيست

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» گفت: ما از مراسم فرش قرمز استفاده اشتباهى داشته ایم زیرا برای خودمان و برگرفته از فرهنگ خودمان نیست، به نظر من وقت آن رسیده تا اگر می خواهیم چنین مراسمی یا شبیه آن را داشته باشیم به فکر تولید مراسمی خاص خودمان و در دل فرهنگ و عرف خودمان باشیم.

پروانه معصومی در گفت‌وگو با میزان پیرامون برگزاری مراسم فرش قرمز سینما طی سالهای گذشته گفت: واقعیت امر هر اتفاقی که باعث خوشحالی فرد یا افرادی شود برای من زیباست منتها باید ببینیم که یک رفتار تا چه حد با ساختار جامعه ما همخوانی دارد. 

وی در همین راستا ادامه داد: برای تایید یا عدم تایید فرش قرمز باید بببینم این فرهنگ آیا برخواسته از جامعه ایرانی اسلامی است یا صرفا یک الگوبرداری سرسری از سینمای هالیوود، این اتفاق یعنی فرش قرمز سالهاست که در سینمای جهان رونق پیدا کرده اما به واقع تا چه موفقیت و اهمیت در سینمای ایران دارد؟.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» مراسم فرش قرمز را رویدادی غیرایرانی خواند و اظهار کرد: مراسم فرش قرمز در خارج از ایران یک اتفاق کاملا تبلیغاتی است، معمولا هنرمندان بیشتر برای تبلیغ یک طراح یا یک برند خاص روی فرش قرمز می روند و به نوعی اتفاقی درآمدزا است. اما برای ما صرفا به یک مراسم عکاسی خلاصه می شود. 

وی در همین رابطه ادامه داد: ما از مراسم فرش قرمز استفاده اشتباهى داشته ایم زیرا برای خودمان و برگرفته از فرهنگ خودمان نیست، به نظر من وقت آن رسیده تا اگر می خواهیم چنین مراسمی یا شبیه آن را داشته باشیم به فکر تولید مراسمی خاص خودمان و در دل فرهنگ و عرف خودمان باشیم.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اضافه کرد: به نظر من در کل فرش قرمز بیشتر مراسمی در جهت خودنمایی است، در این مراسم اکثرا لباسهایی پوشیده می شود که نمی توان آن را الگوی خوبی برای جامعه دانست، شخصا نمی گویم که باید چنین مراسمی را تعطیل کرد، به نظرم باید آن را تغییر داده و بومی کرد. 

وی درباره حضور خود در مراسم فرش قرمز اضافه کرد: من که سنم به این مراسمات نمی خورد، در کل علاقه ای هم به حضور در چنین مراسمی را ندارم و سعی می کنم از این تشریفات دوری کنم، به نظر من کار سینما و هنرمند کمک به فرهنگسازی و الگوسازی است، اما شخصا در مراسم فرش قرمز سینما اتفاقی به نام فرهنگ نمی بینم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«دینامیت» در آستانه شکستن رکورد ۴۰ میلیارد فروش/صعود «بی‌همه چیز» در گیشه

جدول فروش هفتگی سینمای کشور با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی منتشر شد. هر چند همچنان بیشترین فروش در سینما‌های کشور در سال جاری در دستان «دینامیت» است.

جدول فروش هفتگی سینمای کشور با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی منتشر شد. هر چند همچنان بیشترین فروش در سینما‌های کشور در سال جاری در دستان «دینامیت» است.

فیلم‌های سینمایی «دینامیت» به کارگردانی «مسعود اطیابی»، «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و آتابای به کارگردانی نیکی کریمی رتبه‌های اول تا پنجم جدول فروش سینما‌ها را در اختیار دارند.  

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

سینماهای کشور در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر میزبان آثار متنوعی از ژانرهای گوناگون هستند، هرچند این تنوع هم نتوانسته از کاهش فروش برخی آثار را جلوگیری کند.

«خورشید مجیدی» همچنان در صدر جدول/«دینامیت» یک میلیاردی شد

دینامیت

فروش: ۳۹۷,۵۴۲,۳۰۳,۹۰۰ ریال

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، امید روحانی

خلاصه داستان:

دینامیت روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان خانه دینامیت هستند که تضادهای فکری آنها به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌رود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«حرکت و تکامل نفس و مسئله مرگ» منتشر شد

کتاب «حرکت و تکامل نفس و مسئله مرگ» تألیف و تدوین جواد دانش از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم (ع) به چاپ رسید.

سومین جلد از مجموعه «مطالعات نفس» تحت عنوان «حرکت و تکامل نفس و مسئله مرگ» تألیف و تدوین جواد دانش از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم (ع) در ۳۰۹ صفحه منتشر شد.

اعتقاد به تداوم زندگانی انسان در حیاتی دیگر جزو باور‌های همه فرهنگ‌ها و ادیان پیشین بوده و اندیشه «جاودانگی انسان» قدمتی همپای زندگی بشر دارد؛ اما کیفیت آن به شیوه‌های مختلفی تصور شده است. مسئله جاودانگی را با رویکرد‌های گوناگون (تأکید آموزه‌ها و نصوص دینی بر جاودانه بودن انسان، نگاه تجربی، و نگرش عقلی و فلسفی) می‌توان بررسی کرد.

در اثر پیشرو برخی از موضوعات و نظریات مهم درباره حرکت و تکامل نفس و مسئله مرگ نقد و بررسی شده است.
کتاب حاضر مجلد سوم از مجموعه ۹ جلدی «مطالعات نفس» در پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که در آستانه برگزاری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» به عنوان یکی از آثار علمی همایش به زیور طبع آراسته شده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار ادبیات اینجا کلیک کنید

کتاب «حرکت و تکامل نفس و مسئله مرگ» منتشر شدعناوین مقالات منتشر شده در این اثر عبارتند از: جستار گشایی در ظرفیت‌های فلسفه اسلامی در برهانی کردن حرکت نفس، نقش حرکت جوهری در تکامل انسان، حقیقت سیال انسان در پرتو حرکت جوهری صدرایی، تکوین و تکامل نفس از منظر ملاصدرا، نفس و عوامل موثر در تکامل آن از دیدگاه سهروردی، ذومراتب بودن مرگ و تاثیر آن در تکامل نفس در حکمت متعالیه، ملاصدرا و مسئله مرگ، بررسی نسبت و تلازم میان مرگ جاودانگی و معنای زندگی، حقیقت مرگ مرگ اندیشی و معنای زندگی.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه در چهلمین جشنواره فیلم فجر از سوی دبیر جشنواره چهلم حکم گرفتند.

طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، طی احکامی از سوی «مسعود نقاش‌زاده» دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، دکتر «احمدرضا معتمدی» (کارگردان، نویسنده، نظریه‌پرداز و استاد دانشگاه)، «دانش اقباشاوی» (نویسنده و کارگردان) و «حامد جعفری» (تهیه‌کننده) به عنوان اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

بر اساس این خبر، دکتر «احمدرضا معتمدی» متولد ۱۳۴۰ تهران، فیلمساز، استاد دانشگاه، نویسنده کتب سینمایی و نظریه‌پرداز سینما، دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و دارنده مدرک دکترای رشته فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی است که ساخت آثاری، چون سوتفاهم، راه رفتن روی سیم، آلزایمر، قاعده بازی، دیوانه‌ای از قفس پرید، زشت و زیبا و هبوط را در کارنامه دارد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید

«دانش اقباشاوی» متولد ۱۳۵۸ آبادان، دیپلم ادبیات، کارگردان و نویسنده فیلم‌های هیهات، تاج محل و عموزادگان و کارگردان سریال‌های تلویزیونی نامه آخر، دختر الهام و... است. او کسب تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی از ششمین جشن سینمای ایران، ساخت ۴ فیلم کوتاه داستانی و ۴ مستند را در کارنامه دارد. اقباشاوی، عضو انجمن سینمای جوانان ایران و رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *