افزایش شدید مبتلایان به کرونا در اراضی اشغالی

14:40 - 23 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۰۰۷
یک گزارش نشان می‎دهد که ۲۵۸ هزار و ۶۶۴ بیمار فعال آلوده به کرونا در اراضی اشغالی وجود دارد.

- رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه ۴۸ هزار و ۹۵ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را طی ۲۴ ساعت گذشته با ادامه موج پنجم همه گیری ثبت کرد که ناشی از گسترش سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون است.

به گزارش شبکه «آی ۲۴»، نرخ مثبت تشخیص داده شدن آزمایش کرونا در اراضی اشغالی در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۰۱ هزار و ۷۴۷ آزمایش تشخیصی کرونا ۱۱.۷ درصد بوده است.

میانگین هفتگی ضریب آلودگی به کرونا در اراضی اشغالی در بازه ۱۰ روز گذشته ۱.۹۱ بوده است.

همچنین بر اساس گزارش‎ها، ۲۸۳ بیمار در شرایط وخیم قرار دارند که ۷۶ نفر از آن‌ها خیلی وخیم و ۶۵ نفر به ونتیلاتور متصل هستند.

این در حالی است که تحقیقات اولیه روی اومیکرون نشان می‌دهد که این سویه در مقایسه با نسخه‌های قبلی ویروس کرونا، شدت کمتری دارد و به جای ریه‌ها، قسمت‌های بیشتری از دستگاه تنفسی فوقانی را آلوده می‌کند.

در حال حاضر ۲۵۸ هزار و ۶۶۴ بیمار فعال آلوده به کرونا در اراضی اشغالی وجود دارد که ۱۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر از آن‌ها در قرنطینه به سر می‌برند.

همچنین در طول هفته گذشته ۲۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و این آمار نشان می‌دهد که مرگ و میر‌ها در مقایسه با دوره ۷ روزه قبلی ۷۸.۶ درصد افزایش یافته است.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، ۸ هزار و ۲۹۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *