پولادگر در دوراهی ابطال یا تایید انتخابات فدراسیون تکواندو

7:45 - 24 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۰۱۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مشخص نیست انتخابات فدراسیون تکواندو توسط وزارت ورزش تایید خواهد شد با اینکه رای به ابطال آن خواهد داد.

- ۱۵ دی ماه سال جاری انتخابات فدراسیون تکواندو برگزار شد و در حالی که پیش‌بینی می‌شد محمد پولادگر همچون چند دوره گذشته  بتواند بار دیگر پیروز این انتخابات شود، اما هادی ساعی با ۲۹ رای از وی پیشی گرفت تا قهرمان سابق المپیک به ریاست ۲۱ ساله پولادگر در فدراسیون تکواندو پایان دهد.

در انتخابات فدراسیون تکواندو که ریاست مجمع آن را بنیامین شکوه‌فر بر عهده داشت معاون حقوقی وزارت ورزش از دادن رای امتناع کرد و تصور او این بود که این اقدامش باعث خواهد شد رای وزارت ورزش از تعداد کل آرا کسر می‌شود؛ در حالی که اینگونه نیست و حالا که هادی ساعی با ۲۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون تکواندوا شد شاید یک بار دیگر انتخابات این فدراسیون برگزار شود. چرا که در این انتخابات ۵۷ عضو دارای حق رای حضور داشتند و طبق اساسنامه برنده انتخابات باید نصف به علاوه یک تعداد آرا را کسب کند. به همین خاطر ۲۹ رای ساعی، نصف به علاوه یک تعداد کل آرا  نشد.

۳ روز پس از انتخابات فدراسیون تکواندو، پولادگر که در این انتخابات شکست خورده بود به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. جالب اینکه حالا باید وی در خصوص انتخابات فدراسیونی تصمیم‌گیری کند که خودش بازنده آن انتخابات بوده و در صورتی که رای به ابطال آن دهد می‌تواند این شائبه را به دنبال داشته باشد که رئیس پیشین فدراسیون تکواندو به دنبال تلافی شکست در انتخابات این فدراسیون بوده است.

با توجه به مستندات و همچنین مواد قانونی، انتخابات فدراسیون تکواندو باید تکرار شود؛ اما هنوز مشخص نشده  پولادگر رای به تکرار این انتخابات خواهد داد و یا اینکه برای جلوگیری از حرف و حدیث‌ها ریاست ساعی را در فدراسیون تکواندو به رسمیت خواهد شناخت. در هر حال باید پذیرفت که اشتباه وزارت ورزش باعث به وجود آمدن چنین گره کوری شده است. اگر در انتخابات فدراسیون تکواندو، بنیامین شکوه فر که ریاست مجمع را بر عهده داشت حواسش به این موضوع بود که ساعی با ۲۹ رای نمی‌تواند رئیس فدراسیون تکواندو شود حالا چنین مشکلی به وجود نمی‌آمد.

باید دید چه سرنوشتی در انتظار انتخابات فدراسیون تکواندو خواهد بود و آیا وزارت ورزش هادی ساعی را به عنوان رئیس این فدراسیون خواهد پذیرفت یا خیر.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *