ترکیه: اتحادیه اروپا انتظارات موجود را برآورده نکرده است

17:43 - 23 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۰۵۳
رئیس جمهور ترکیه گفت: متاسفانه انتظاری که از اتحادیه اروپا داشتیم برآورده نشده است.

-  طبق گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، در نشست با سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در آنکارا با بیان اینکه علی‌رغم بی‌عدالتی‌های زیادی که تحمل کردیم، اتحادیه اروپا همچنان اولویت استراتژیک ترکیه است، تاکید کرد: به تلاش‌های‌مان در این راستا ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اتحادیه اروپا باید در سال ۲۰۲۲ با رهایی از رویکرد گذشته خود، قدم‌های جسورانه تری در رابطه با ترکیه بردارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه اتحادیه اروپا به شکل کورکورانه به عنوان سخنگوی طرف یونانی عمل می‌کند و حقوق و قوانین تُرک‌های قبرس را که بخشی جدایی ناپذیر از همان جزیره و منطقه هستند را نادیده گرفته است، خواستار اتخاذ سیاست مشترک مهاجرتی میان اتحادیه اروپا و ترکیه و همچنین مبارزه با بیگانه ستیزی و اسلام هراسی شد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: هر تحلیلگر منطقی متوجه می‌شود که ترکیه کشور کلیدی مقابله اتحادیه اروپا با بسیاری از تهدیدات است.

وی با اشاره به بحران مهاجرت غیرقانونی و تلاش‌های ترکیه در این رابطه افزود: اگر تلاش‌های ما نبود، بحران مهاجرت عمیق‌تر شده، تعداد قربانیان افزایش یافته و تروریسم و بی‌ثباتی گسترده‌تر می‌شد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خواستار مقابله با سوء رفتار برخی کشور‌ها و گروه‌ها با پناهجویان و مهاجران غیرقانونی شد.

اردوغان گفت: باید رفتار‌های مغایر با حقوق بین الملل مانند رانده شدن پناهجویان به دریا پایان یابد.

وی گفت: به تلاش‌های دولت برای مذاکره با اتحادیه اروپا در موضوعات مختلف از جمله تروریسم، مهاجرت، دشمنان خارجی و بهداشت در سطوح بالا، اظهار داشت: متاسفانه انتظاری که از اتحادیه اروپا داشتیم برآورده نشده است.


برچسب ها: ترکیه اردوغان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *