حاج علی اکبری: دشمن در جنگی ترکیبی و پیچیده غیرت دینی مردم را هدف گرفته است

12:56 - 24 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۱۳۶
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه دشمن در یک جنگ ترکیبی پیچیده غیرت دینی مردم را هدف گرفته است، گفت: ارزش‌‎های خانوادگی، دینی و ناموسی ما را هدف گرفتند، حیای بانوان و مردان را هدف قرار داده‌اند؛ ترویج بی بند و باری برای هدف قرار دادن غیرت دینی است.

-  حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در نماز جمعه امروز تهران بیان کرد: با خواهران و برادران در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس ابراز همدردی می‌کنیم و برای حل مشکلات آنان از خداوند صبر تمنا داریم و امیدواریم  با تلاش مسئولان مشکلات این عزیزان هرچه سریعتر رفع شود. 

وی با بیان اینکه دیماه در تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ عجیبی است، افزود: دیماه تجلی گاه غیرت دینی مردم سرزمین ماست. شهادت غیورمردان فداییان اسلام که در سنه ۳۴ که آذرخش غیرت دینی بود، در چنین ماهی رخ داد؛ در آن دوره استبداد و استعمار، شهدای فدائیان اسلام معبر ایران را به روز استقلال و آزادی باز کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: خروش غیرت مردان قم که سلسله جنبان خروش مردم در کشور بود نیز در این ماه رخ داد؛ اعتراضات بخاطر اهانتی که به مردم شده بود از سال ۵۶ تا ۵۷ آغاز شد و تا فرار جرثومه فساد طول کشید.
 
حاج علی اکبری با بیان اینکه دشمن در یک جنگ ترکیبی پیچیده غیرت دینی مردم را هدف گرفته است، گفت: ارزش‌‎های خانوادگی، دینی و ناموسی ما را هدف گرفتند، حیای بانوان و مردان را هدف قرار داده‌اند؛ ترویج بی بند و باری برای هدف قرار دادن غیرت دینی است. 
 
وی تاکید کرد: غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر جلوه‌های غیرت، خانوادگی، ناموسی، ملی و وطنی را پوشش می‌دهد، در قرآن کریم کلمه غیرت به عنوان خاص مطرح نشده اما با مراجعه دقیق به آیات قرآنی و بر اساس مبنای همه آیات جهاد و همه آیات مربوط به برائت از کفار، حفظ حدود الهی و حفظ خانواده آیات غیرت هستند.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه انسان مومن باید نسبت به خداوند متعال، احکام الهی، اولیای الهی و هر چه که منتسب به دین باشد، غیرت بورزد، گفت: اگر کسی غیرت نداشته باشد، گرفتار استحاله و وارونگی شخصیتی می‌شود و ایمان در او باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر غیرت در ابعاد گوناگون باشد، عزت و کرامت در جامعه تقویت می‌شود و استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مومنین در پرتو غیرت تقویت می‌شود و مظلومین در چنین جامعه‌ای حامی پیدا می‌کنند و کسی تنها نمی‌ماند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر جامعه از نظر غیرت دینی قوی شد، عفت و حیا در جامعه تقویت می‌شود و از اصالت خانواده صیانت می‌شود و اگر غیرت آسیب و تضعیف شود، خانواده از دست می‌رود و هویت جامعه ایمانی در معرض خطر قرار می‌گیرد. وقتی جامعه از اعتدال و سلامت خارج شود، نماد‌های هویتی بیگانه، جایگزین ارزش‌های اسلامی و نماد‌های دینی و داخلی می‌شود.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه در جنگ دیپلماسی باید غیرت‌مندانه ایستاد که مذاکره کنندگان ما ایستاده‌اند، افزود: ما در مذاکرات عجله‌ای نداریم اما نمی‌گذاریم مذاکرات به یک جریان فرسایشی تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است، باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت و عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه باید حساب شده و دقیق پیش برویم، عنوان کرد: انشاءالله مذاکره کنندگان موفق خواهند بود که تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت بردارند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در فراز دیگری از سخنان خود بیان کرد: در عرصه اقتصادی و معیشت مردم، طراحی‌های خوبی انجام می‌شود و آنچه در دولت و مجلس انقلابی دنبال می‌شود امیدبخش است.  ساختار بودجه درباره فضای کسب و کار، نهضت ملی مسکن، کنترل تورم نیاز به اصلاح دارد و کار جدی و دقیق و متینی را می‌خواهد.

وی با بیان اینکه اخبار حقوق‌های نجومی ملت ما را رنج داده است، عنوان کرد: هر چند وقت یکبار خبر پرداخت حقوق‌های نجومی منتشر می‌شود. دولت با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند و آن‌ها خبر‌های خوبی از این رهگیری‌ها دارند.

حاج علی اکبری یادآورشد: این مسئله نامناسب و رنج آور غالبا به شرکت‌های دوزیست و اصطلاحا خصولتی مربوط می‌شود، عمده این اتفاقات آنجاست و مدیران این شرکت‌ها برداشت‌های ناصواب دارند. این موضوع نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم اصلاح شود.
 

انتهای پیام/ /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *