رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش شدید مبتلایان به کرونا در آمریکا و اروپا

14:52 - 24 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۱۵۷
بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، آلمان و سوئد با افزایش شدید مبتلایان در روز‌های اخیر مواجه بوده اند.

- گسترش سویه اومیکرون باعث شده است که موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان به بالاترین سطح در آمریکا برسد.


به گزارش «سی ان ان»، نرخ موارد ابتلا هنوز در شمال شرق آمریکا بالاتر از هر منطقه دیگری است و کارشناسان می‌گویند هفته‌ها طول می‌کشد تا هر تغییری به عنوان روند اعلام شود.


طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا به طور کلی روزانه بیش از ۷۸۶ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش می‌کند که دو برابر آمار دو هفته قبل است.


ردیاب داده‌های اداره بهداشت شهر نیویورک نشان می‌دهد که در حالی که میزان مثبت بودن آزمایش‌های تشخیصی کرونا پایدار است، اما روند موارد ابتلا افزایش می‌یابد، همانطور که بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر‌ها نیز افزایش می‌یابد.


موسسه رابرت کخ (RKI) برای بیماری‌های عفونی در گزارش هفتگی خود نوشت «سویه اومیکرون به سویه غالب ویروس کرونا در آلمان تبدیل شده است و ۷۳.۳ درصد موارد در سراسر این کشور را در مقایسه با ۴۴.۳ درصد هفت روز قبل تشکیل می‌دهد.»

سویه دلتا که برای مدت طولانی در این کشور غالب بود اکنون تنها ۲۵.۹ درصد موارد را به خود اختصاص می‌دهد.


این موسسه همچنین گفت «در هفته‌های آینده، ما انتظار افزایش شدید ابتلا‌ها به سویه اومیکرون را داریم. مطالعات اولیه به سهم کمتری از بستری شدن در بیمارستان در افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند در مقایسه با ابتلا‌های با سویه دلتا اشاره می‌کند.»


طبق این گزارش، حدود ۷۲ درصد از جمعیت آلمان اکنون کاملاً واکسینه شده اند و ۴۴ درصد دوز واکسن تقویت کننده تزریق کرده اند.


آژانس بهداشت سوئد هم اعلام کرد که این کشور در روز پنج‌شنبه به رکورد روزانه جدیدی در زمینه موارد ابتلا به کووید-۱۹ رسیده و این ارقام احتمالاً طی دو هفته آینده به سرعت افزایش می‌یابند تا در پایان ژانویه به اوج خود برسد.


تعداد موارد جدید ابتلا در روز پنجشنبه در میان افزایش سویه اومیکرون به ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر رسید و آژانس بهداشت عمومی هشدار داد که این رقم در بدترین سناریو ممکن است تا پایان ماه بیش از دو برابر شود.


سوئد اخیراً محدودیت‌های کرونایی خود را تشدید کرده و از مردم خواسته است تا در تلاش برای به حداقل رساندن شیوع ویروس، از خانه کار کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *