رکوردشکنی ابتلا به کرونا در چهارگوشه جهان

12:22 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۲۳۱
گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشور‌های مختلف باعث افزایش فشار بر بخش بهداشت و درمان شده است.

- وزارت بهداشت آمریکا، اعلام کرد که در حالی که سویه اومیکرون ویروس کرونا باعث ثبت رکورد تعداد موارد ابتلا در سراسر آمریکا شده است، بیمارستان‌ها در تقریبا نیمی از ایالت‌های این کشور به تکمیل ظرفیت نزدیک می‌شوند.

به گزارش «گاردین»، داده‌های وزارت بهداشت آمریکا نشان می‌دهند که در ۱۸ ایالت، حداقل ۸۵ درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بزرگسالان در حال استفاده بودند، در حالی که در ۲۴ ایالت حداقل ۸۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی اشغال شده بودند.

آلاباما، میسوری، نیومکزیکو، رود آیلند، تگزاس و ویسکانسین از جمله ایالت‌هایی هستند که از کمبود ویژه تخت‌های ICU رنج می‌برند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی گفت که هزار نفر از نیرو‌های ارتش آمریکا برای کمک به کاهش مشکلات کارکنان در بیمارستان‌های سراسر این کشور اعزام خواهند شد، چرا که بسیاری از بخش‌ها با مشکل مواجه هستند و بسیاری از کارکنان این بخش‌ها به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌توانند در محل کار خود حاضر شوند و در قرنطینه هستند.

آمریکا از نظر میانگین روزانه تعداد ابتلا‌های جدید گزارش شده در جهان پیشتاز است و از هر سه مبتلا گزارش شده در سراسر جهان، یک مورد مربوط به این کشور است.

در آمریکای جنوبی نیز برزیل در حال تجربه یک جهش در تعداد مبتلایان ناشی از سویه اومیکرون است و موارد ابتلا به کرونا در این کشور در طول یک هفته گذشته دو برابر شده است.

این افزایش ابتلا‌ها فشار مضاعفی را بر سیستم بیمارستانی این کشور وارد کرده و اقتصا برزیل را تهدید می‌کند اما این افزایش تا حد زیادی توسط «ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور برزیل که از زمان شروع همه گیری، اطلاعات نادرست در مورد ویروس منتشر کرده، کم اهمیت جلوه داده شده است.

همچنین بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، میانگین چرخشی هفت روز گذشته ابتلا‌ها در برزیل از بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۲ مورد در پنج شنبه گذشته به ۹۷ هزار و ۹۴۵ مورد در این پنج شنبه (دو روز قبل) افزایش یافته است.

با این حال، کارشناسان معتقدند تعداد واقعی ابتلا‌ها در این کشور بسیار بیشتر است و این موضوع به دلیل کمبود آزمایش‎ها و سیستم‌های غیرقابل اعتماد برای گزارش و افشای عمومی داده‌هاست.

همچنین میانگین مرگ روزانه در این کشور بیش از ۱۶۰ مورد در روز است.

در همین حال کارشناسانی که به دولت انگلیس مشاوره می‌دهند، پیش‌بینی کرده‌اند که با از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی و کاهش ایمنی، موج جدیدی از موارد ابتلا به اومیکرون در اوایل تابستان وجود خواهد داشت.

اما کارشناسان گروه علمی مشاوره برای موارد اضطراری انگلیس، گفته‎اند که آن‌ها به طور فزاینده‌ای مطمئن هستند که بدترین سناریو‌ها برای موج کنونی بسیار بعید است، به طوری که آخرین مدل سازی نشان می‌دهد که اوج بستری شدن در بیمارستان کمتر از ۴ هزار مورد در روز است.

در انگلیس، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشور‌های اروپایی، سیاستمداران و برخی از کارشناسان بهداشت عمومی، رویکرد جدیدی را برای همه‌گیری ویروس کرونا پیش می‌برند: اینکه این بیماری در حال تبدیل شدن به یک عنصر ثابت زندگی روزمره است.

در فرانسه، روند ابتلا همچنان رو به افزایش است و نزدیک به ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز در این هفته به ثبت رسیده است، که تقریبا شش برابر بیشتر از یک ماه قبل است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *