رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتصال ۱ هزار ۵۵۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات

9:21 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۲۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۵۰۰۰ نفر از روستاییان استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۱۰ روستا و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهرداد سهرابی گفت: با ایجاد پنج سایت فول تکنولوژی توسط ایرانسل و همراه اول، دسترسی ۱۰ روستای جدید استان فارس در بخش‌های سیاخ دارنگون و کوهمره شهرستان شیراز، شهرستان آباده و شهرستان گراش به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

وی روستا‌های متصل شده از طریق احداث دو سایت فول تکنولوژی توسط ایرانسل را روستا‌های شهرک غدیر، اسلام آباد، محمودآباد علیا، محمود آباد سفلی و دارنجان از توابع بخش سیاخ دارنگون شیراز با جمعیت ۳۰۰۰ نفر و در قالب ۹۲۰ خانوار بیان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس روستا‌های متصل شده از طریق احداث سه سایت فول تکنولوژی توسط همراه اول را روستا‌های فتح آباد سفلی، فتح آباد علیا و بگدانه از توابع بخش کوهمره سرخی شهرستان شیراز، روستای شورجستان از توابع شهرستان آباده و روستای حسین آباد از توابع شهرستان گراش در جمع با جمعیت ۲۰۰۰ نفر در قالب ۶۳۰ خانوار عنوان بیان کرد.

وی اعتبار این طرح‌ها را مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین از راه اندازی سرویس مکالمه روستای ریچی از توابع بخش کوهمره سرخی شهرستان شیراز از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط همراه اول خبر داد.

سهرابی احداث پنج سایت جدید شهری و روستایی تلفن همراه توسط همراه اول از محل منابع توسعه‌ای این اپراتور در هربال بیضا سه راهی پشت باغ، روستا‌های کفدهک، بن کوی صادقی، بن کوی شیبانی از توابع شهرستان خرامه، روستای تربر جعفری از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز، پارک نخل در لارستان و پارکینگ تخت جمشید را از اقدامات دیگری عنوان کرد برای رفع مشکلات ارتباطی در سطح استان در دو هفته گذشته انجام گرفته است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *