با تلاش شورای حل اختلاف زاهدان یک پرونده قتل غیر عمد با سازش مختومه شد

10:16 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۲۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان گفت: به همت اعضای ستاد صبر استان و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان، یک پرونده قتل غیر عمد به سازش ختم شد.

- حجت الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا بندانی در خصوص صلح و سازش در یک پرونده قتل غیر عمد، اظهار کرد: وقوع یک حادثه ریزش دیوار منزل در زاهدان در سال۹۸، منجر به فوت یک خانم می شود که پس از انجام شکایت از صاحب ملک و قرار گرفتن پرونده در مسیر قانونی، برای پرونده با عنوان قتل غیر عمدی رای صادر می شود.

وی افزود: همچنین اختلافاتی بین طرفین پرونده به وجود آمده بود که پس از ارجاع پرونده از شعبه سوم اجرای احکام کیفری به شورای حل اختلاف ۱۹ زاهدان، تلاش‌ها برای صلح و سازش بین طرفین آغاز شد.

بندانی گفت: اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان، اقدامات لازم را برای ارتباط گیری با طرفین پرونده آغاز کردند و جلسات متعددی با طرفین برای تشویق اولیای دم به گذشت و در نهایت ایجاد صلح و سازش صورت برگزار کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نهایت جلسه صلح و سازش با حضور طرفین برگزار شد که طرفین رضایت بی قید شرط و خود را مطرح و اعلام کردند در محاکم قانونی و مردمی هیچ گونه شکایتی از هم ندارند و متقاضی مختومه شدن پرونده هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ۱۹ زاهدان در این زمینه قدردانی کرد و گفت: نقش شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی روشن است و تا کنون اختلافات مهم بسیار زیادی توسط اعضای شورای حل اختلاف به سازش ختم شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *