رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۴۷ تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند

10:59 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۲۸۲
۲۳ استان کشور روز گذشته با بارش سنگین برف و باران مواجه بودند که نیرو‌های امدادی در استان‌های کردستان، اردبیل و لرستان همچنان در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.
-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مدیرعامل هلال احمر کردستان گفت: در پی بارش برف و کولاک شدید در جاده‌های کردستان، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر استان به ۴۵۰ نفر امدادرسانی کردند.

 پیام جلالی افزود: به دلیل بارش برف و کولاک شدید در محور‌های دیواندره به سقز، شویشه و بانه در کردستان ۶ تیم عملیاتی و چهار تیم پشتیبان اعزام شد که همچنان مشغول امدادرسانی به افراد گرفتار شده در برف و کولاک هستند.

جلالی گفت: تاکنون ۴۵۰ نفر از افراد گرفتار در برف و کولاک شدید، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده و رهاسازی خودرو‌ها انجام شد.

فعالیت ۲۲ تیم امداد و نجات در جاده‌های لرستان/ یک نفر مفقود است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به فعالیت ۲۲ تیم مستقر در سراسر جاده‌های استان گفت: با شروع بارش‌ها، نیرو‌های امدادی در سراسر استان حضور پیدا کردند.

صارم رضایی از امدادرسانی به در راه‌ماندگان محور‌های ازنا، الیگودرز و نورآباد خبر داد و گفت: مسیر در گردنه‌های گله‌بادوش، شیخان و بزنوید الیگودرز بسته است و عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

وی بیان کرد: مرکز کنترل عملیات و تیم‌های امدادی هلال احمر در حال آماده‌باش هستند، نیرو‌های امدادی نیز در سطح جاده‌ها در حال هدایت خودرو‌ها به مسیر‌های امن هستند.

به گفته رضایی، شب گذشته به دلیل آبگرفتگی مسیر‌ها در ۹۰ کیلومتری خرم آباد یک نفر مفقود شده که سه تیم از الیگودرز و ۲ تیم از خرم آباد برای یافتن او اعزام شده است.

امدادرسانی به ۴۹۲ نفر در برف و کولاک اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز از امدادرسانی به ۴۹۲ نفر گرفتار شده در برف و کولاک استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

عزت اله ضربی افزود: ۱۲۳ خانوار به دلیل بارش شدید برف از بامداد روز جمعه ۲۴ دی در محور‌های مواصلاتی خلخال- اسالم، سرعین- اردبیل، نمین- آستارا، کوثر- سرچم و گرمی- رضی در برف و کولاک گرفتار شده بودند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۳ خودروی گیرافتاده در برف کولاک گفت: به ۱۰ نفر از حادثه دیدگان در پایگاه امداد و نجات بین شهری سرچم شهرستان کوثر اسکان اضطراری و تغذیه داده شد.

ضربی به پشتیبانی جمعیت هلال احمر از عملیات اورژانس هم اشاره کرد و گفت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر شهرستان سرعین یک فرد بیمار در روستای روشنق واقع در کیلومتر ۲۰ اردبیل - سرعین را به علت برف و کولاک شدید انتقال دادند.

ضربی افزود: در این عملیات تیم‌های امدادی از ۱۵ پایگاه ثابت و موقت به یاری حادثه دیدگان شتافتند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *