جشنواره خرید شفاف از ابتدای بهمن‌ماه آغاز می‌شود

12:05 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۳۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون تجارت و خدمات وزیر صمت با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه جشنواره خرید شفاف به منظور کاهش بیشتر قیمت‌ها آغاز می‌شود گفت: کالا‌هایی که درجه قیمت تولیدکننده بر روی آن‌ها انجام شده است در جشنواره ها باید با همان قیمت توزیع شوند.
- علیرضا شاه میرزایی در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص فاز دوم طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها، گفت: در حال حاضر پویشی در حال اجراست که دو بخش دارد. یک بخش آن مربوط به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا است بخش دیگر جشنواره‌های فروش بوده که در سطح اصناف، میادین و فروشگاه‌های مختلف به‌عنوان پویش خرید شفاف مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر طرح درج قیمت تولیدکننده برای کالا‌ها به ۲۰ قلم کالا رسیده است و از زمانی که تولید کننده قیمت کالا را درج می‌کند تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد چند روز زمان می‌برند بنابر این از تمامی سازمان‌های صنعت، معدن تجارت استان‌ها خواسته‌ایم که به تفکیک استان‌ها ، شهر‌ها و کالا‌ها هر روز به ما گزارشاتی ارئه دهند تا مطلع شویم در کدام کالا‌ها درج قیمت انجام شده و به فروشگاه‌ها رسیده است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: زمانبندی درج قیمت‌ها بر روی کالا متفاوت است، زیرا برخی کالا‌ها مثل لوازم خانگی تند مصرف نیست، ولی کالا‌هایی مثل شوینده‌ها که سریعتر مصرف می‌شود با فاصله زمانی نزدیک‌تر با درج قیمت تولید کننده بر روی کالا عرضه می‌شود.

شاه میرزایی بیان کرد: طرح پویش به این معنی است که به طور کلی واسطه‌ها حذف و نظام توزیع شفاف شده و مردم مطلع می‌شوند چه بخشی از مبلغی که می‌پردازند به تولید کنندگان و چه بخشی به نظام توزیع می‌رسد.
 
معاون تجارت و خدمات وزیر صمت  خاطر نشان کرد: پویش شفاف‌سازی از ۲۲ دی ماه آغاز شده است و از ابتدای بهمن ماه جشنواره خرید شفاف به منظور کاهش بیشتر قیمت‌ها آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: کالا‌هایی که درجه قیمت تولیدکننده بر روی آن‌ها انجام شده است در جشنواره ها باید با همان قیمت توزیع شوند اگر بدین صورت نباشد از مشارکت و توزیع کالا‌ها بدون درج قیمت در جشنواره‌ها جلوگیری می‌کنیم.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت:  ممکن است در جشنواره‌ها کالا‌هایی که درج قیمت تولیدکننده بر روی آن‌ها انجام نشده نیز توزیع شوند که بر آن‌ها نظارت داریم.

شاه میرزایی  اظهار کرد: سود توزیع کالاها نباید بیش از ۳۰درصد باشد و قیمت مصرف کننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولید کننده است این درصد‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده اطلاع رسانی شده است.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *