هشدار عزیزی خادم: ستاره بی‌اخلاق و بی‌نظم دردی دوا نمی‌کند و به درد خودش هم نمی‌خورد

13:16 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۳۴۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رییس فدراسیون فوتبال گفت: ستاره بی‌اخلاق و بی‌نظم هیچ دردی دوا نمی‌کند و به درد خودش هم نمی‌خورد.

- شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ، رئیس فدراسیون فوتبال، در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*راهیابی تیم ملی زنان را به جام ملت‌ها تبریک می‌گویم. آن چه اتفاق افتاده به جز الطاف الهی نیست. حداقل وظیفه حرفه‌ای ما حمایت از زنان بود و شاید کم‌ترین نقش را من داشتم. امیدواریم دختران شایسته ایران در آسیا نتیجه بگیرند، اما اگر این اتفاق نیفتاد خدشه‌ای به جایگاه آن‌ها وارد نمی‌شود. فدراسیون قوی‌تر از قبل زنان را حمایت خواهد کرد.

*با خیلی از مدیران لیگ برتر صحبت کرده‌ایم تا در لیگ آینده تیم زنان هم داشته باشند و یک نوع الزام است. فدراسیون سعی کرد بنا بر نگاه حرفه‌ای، اسلامی و اعتقادی فضا را به فوتبال مردان نزدیک کند. البته هنوز فاصله وجود دارد. از نظر لباس، هواپیما و اردو‌هایی که برگزار شده امری بی‌سابقه بود، چون فدراسیون فوتبال اعتقاد به توسعه دارد و اعتقاد داریم جایی که نام ایران است و فوتبال برای همه ایران است باید فضای توسعه را ایجاد کنیم و این به مشروعیت نظام و همبستگی ما کمک خواهد کرد.

*نظم و اخلاق برای ما مهم‌تر از همه چیز است. به اسکوچیچ هم گفته‌ایم فدراسیون فوتبال بی‌نظمی و بی‌اخلاقی را برنمی‌تابد. فوتبال جایی است که باید اسطوره‌سازی شود. ستاره بی‌اخلاق و بی‌نظم هیچ دردی دوا نمی‌کند و به درد خودش هم نمی‌خورد. پس امروز نظم و انضباط، ادب و حفظ حرمت خط قرمز ماست.

*هر کسی در هر جایگاهی نمی‌تواند این را قبول کند، تیم ملی را ترک کند. فدراسیون فوتبال با بی نظمی مماشات نمی‌کند حتی اگر بهترین بازیکن دنیا باشد، جایی در تیم ملی نخواهد داشت. کادر فنی را هم‌چون سابق حمایت می‌کنیم و اردو در آینده نزدیک شکل می‌گیرد و همه به سوی صعود به جام جهانی می‌رویم.

*فوتبال برای همه ایرانیان است و باید فضایی را ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌ها استفاده شود. جام جهانی قطر پیش‌رو است که تقریبا ۱۰ سال پیش فیفا اعلام کرد قطر میزبان است، اما ما هیچ کاری نکردیم. بحثم فدراسیون فوتبال نیست بلکه باید کار‌هایی انجام می‌شد. یکی از مراکز ما کیش است. در ۶، ۷ ماه گذشته چهار تیم ملی بزرگسالان به کیش رفته‌اند که دو بار برای تیم ملی زنان بوده است. این نشان می‌دهد که فدراسیون نگاهش نه تنها استفاده از ظرفیت‌های کشور است بلکه وقتی در حوزه خلیج فارس جایی مثل کیش را داریم، باید از آن استفاده کنیم که به نفع آن‌ها و ماست.

*مهم‌ترین پارامتر و ممیزی برای هر سازمانی عملکرد آن است و خیلی به بیان نیست ما هم وظیفه خود می‌دانیم که قدم برداریم. اعتقاد داریم هر گاه نیت آدم‌ها پاک باشد و قدم در مسیر بردارند راه برایشان باز می‌شود و ما امروز می‌بینیم نه تنها امکانات فراهم شده بلکه شما بی‌سابقه‌ترین صعود را به جام ملت‌ها داشته‌اید. جام ملت‌ها تورنمنت بسیار مهمی است ما با تحریم ظالمانه روبه‌رو هستیم با این شرایط همه به زنان افتخار می‌کنیم. امروز مردم شما را می‌شناسند و رسانه در موردتان حرف می‌زند. نتیجه این بوده که کنار هم بوده‌ایم. با تکدر و توطیه و توهم راه به جایی نمی‌رسد. معتقدم مسیری و دری که خدا به روی آدم بگشاید نمی‌تواند این مسیر را ببیند.

*اساسنامه فدراسیون فوتبال؟ زمان کمی داریم، اما با دوستان در مجلس صحبت کرده‌ایم. امیدوارم در چند روز آینده بتوانیم مشکل را حل کنیم، چون اساسنامه بحث بسیار مهم است.

*فضایی که رخ داده اول لطف خدا و بعد دعای خیر مردم بوده است. امیدوارم شاهد سریعترین صعود‌ها به جام جهانی و جشن ملی باشیم فوتبالی که پیش از این از جام جهانی حذف شد، اما مسیری پیش آمده که شاهد سریعترین صعود باشیم. امروز تفاوت و تمایز را می‌بینید و حقیقت توسعه فوتبال را هم همین طور. استعدادیابی سنگینی را اولین بار در بخش بانوان انجام دادیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *