رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهید مدافع حرم جواد محمدی که بود؟

17:15 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۴۷۹
یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» را به دلیل روابط خاص شهید جواد محمدی و دخترش نوشتم در عین حال خانواده وی نیز با این امر موافق بودند، زیرا تصویری کامل‌تر از شهید جواد محمدی در ذهن دخترش جای می‌گیرد.

بهزاد دانشگر در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» گفت: کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» شامل خاطراتی از شهید جواد محمدی یکی از شهدای عزیز مدافع حرم است، فردی که در زمان حیاتش با اخلاق نیکوی خود علاقه دیگران را به سوی خود جلب می‌کرد، شهید جواد محمدی فردی پر جنب و جوش بود که توانست خاطرات فراوانی را در ذهن اطرافیان خود بر جای بگذارد و اکنون پس از شهادتش نیز شاهد علاقمند بودن تعداد کثیری از افراد به وی هستیم، من معتقدم خداوند محبت برخی افراد را در دل دیگران قرار می‌دهد که شهید جواد محمدی یکی از همین افراد بود.

وی با اشاره به بخش‌های کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» بیان کرد: کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» در قالب دو به مخاطبان ارائه خواهد شد که جلد اول آن اکنون به چاپ رسیده و جلد دوم آن تا چند ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» که جلد اول این مجموعه محسوب می‌شود به زندگی شهید جواد محمدی از نگاه خانواده و نزدیکان وی پرداخته است.

دانشگر پیرامون جلد اول کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» افزود: جلد اول شامل خاطراتی است که از زبان افراد خانواده شهید جواد محمدی بیان شده و جلد دوم نیز شامل خاطراتی است که طی دو ماه آخر منتهی به شهادت شهید جواد محمدی در بین دوستان و همرزمانش وجود داشته و به بیان ابعاد رفتاری این شهید برگوار می‌پردازد.

این نویسنده کتاب به سبک زندگی شهید جواد محمدی اشاره و ابراز کرد: شهید جواد محمدی در شهرستان دُرچه از توابع اصفهان زندگی می‌کرد، او بر اثر اصابت گلوله به پا و پهلویش در یازدهم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید و پیکرش بعد از گذشت ۲۵ روز چشم انتظاری خانواده وی پیدا و به وطن بازگردانده شد.

دانشگر به توصیف شهید جواد محمدی پرداخت و اظهار کرد: همانگونه که در جلد اول کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» آمده است این شهید روابط پر احساس و عاطفی با خانواده خود داشت این ارتباط با دخترش بسیار قوی‌تر بود در عین حال شهید جواد محمدی از زبان مادرش خاطرات جذابی دارد او از همان دوران نوجوانی و جوانی نسبت به وقایع اطرافش بسیار حساس بود با این حال فردی بسیار پر جنب و جوش بود و همواره هنگامی که در جمعی قرار می‌گرفت با برخورد خوب و دلنشینش فضا را برای همه پر شور می‌کرد البته او فردی نبود که در یک جا بند شود بلکه همواره برای کمک به دیگران پیش‌قدم بود.

وی پیرامون شیوه نگارش کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» اظهار کرد: تاب «دختر‌ها بابایی‌اند» شامل خاطره‌نگاری است در چنین شرایطی نویسنده تلاش می‌کند تا هیچگونه دخل و تصرفی در کار نداشته باشد البته برای اینکه کتاب‌ دارای جذابیت باشد خاطرات را به شیوه‌ای متفاوت نوشته‌ام، نوعی درهم آمیختگی در خاطرات این شهید عزیز وجود دارد که این فضا کشش را برای مخاطب ایجاد می‌کند تا آن را مطالعه کنند.

این نویسنده کتاب به دلایل نوشتن کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» اشاره و ابراز کرد: کتاب «دختر‌ها بابایی‌اند» را به دلیل روابط خاص شهید جواد محمدی و دخترش نوشتم در عین حال خانواده وی نیز با این امر موافق بودند، زیرا تصویری کامل‌تر از شهید جواد محمدی در ذهن دخترش جای می‌گیرد.وی به علت نامگذاری کتاب با عنوان «دختر‌ها بابایی‌اند» اشاره و تاکید کرد: رابطه نزدیک پدر و دختری یکی از عواملی بود که سبب شد من کتاب را با این عنوان نام‌گذاری کنم از سوی دیگر عرض ارادت و ارتباط عاطفی وی با حضرت «رقیه (س)» قبل  سبب شد من نام کتابم را «دختر‌ها بابایی‌اند» بگذارم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *