وزیر اقتصاد: امیدواریم کسریِ تراز عملیاتی بودجه کمتری درسال آینده داشته باشیم

18:05 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۵۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: امیدواریم کسریِ تراز عملیاتی بودجه کمتری درسال آینده داشته باشیم به اندازه گام اول بودجه دولت سیزدهم تلاش کرده این کسری فشار و تورم را مهار کنیم.
- احسان خاندوزی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد‌های دولت از محل درآمد‌های مالیاتی و گمرکی فروش اموال و اوراق دولت تامین می‌شود در سال‌های اخیر با اوج گرفتن تحریم‌ها سهم درآمد‌های وصولی از وزارت اقتصاد و دارایی افزایش پیدا کرده است.
 
وی افزود: نمایندگان کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ سوالاتی را پیرامون میزان تحقق پذیری درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه سال آینده داشتند بنابراین به تفکیک در حوزه‌های مختلف سوالاتی را مطرح کردند و از منظر وزارت اقتصاد و دارایی به سوالات پاسخ دادیم.
 
وزیر امور اقتصادی ودارایی بیان کرد:امیدوارم در جمع‌بندی نهایی کمیسیون بتوانیم بودجه واقع بینانه‌ای که اعداد و ارقام نهایی آن به پیش‌بینی‌های کارشناسان بسیار نزدیک است در سال ۱۴۰۱ شاهد باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم کسریِ تراز عملیاتی بودجه کمتری درسال آینده داشته باشیم.

خاندوزی اظهار کرد: به اندازه گام اول بودجه دولت سیزدهم تلاش کرده این کسری فشار و تورم را مهار کنیم.

وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت:هنر ما در وزارت اقتصاد و دارایی باید این باشد که بر اقشار تولیدکننده حقوق‌بگیران اصناف و کسبه و گروه‌هایی که شفاف مالیات می‌پردازند فشار مالیاتی نداشته باشیم.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *